حقایقی درباره جنگ عراق و نقش بوش در آن در یک کتاب


2211 بازدید

حقایقی درباره جنگ عراق و نقش بوش در آن در یک کتاب

انتشارات علمی فرهنگی در اثری که به تازگی منتشر کرده است با عنوان «بوش و انکار واقعیت‌ها در جنگ عراق» به حقایقی از پشت پرده جنگ عراق پرداخته است.-
جمال زیتونی، مدیر روابط عمومی انتشارات علمی فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از عرضه کتاب «بوش و انکار واقعیت‌ها در جنگ عراق» در سال جدید خبرداد و در مورد موضوعیت آن گفت: این کتاب توسط «باب وودوارد» نوشته شده و علی‌رضا محلاتی مترجم آن است. این کتاب در پی پاسخ‌گویی به سوالاتی جدی پیرامون جنگ عراق است؛ این‌که پس از اشغال عراق چه اتفاقی افتاد؟ بوش چگونه جنگی را که به انتخاب خودش تعیین کننده دوران ریاست جمهوری او بوده، مدیریت می‌کرد و تصمیم‌های خود را می‌گرفت؟ و آیا برنامه‌ای برای دستیابی به پیروزی وجود داشت؟

 وی در ادامه گفت: «بوش و انکار واقعیت‌ها در جنگ عراق» به بررسی چگونگی امتناع دولت بوش از گفتن حقیقت درباره عراق به مردم، کنگره و اغلب به خود می‌پردازد. نویسنده اثر که خود  35 سال خبرنگار و سردبیر روزنامه واشینگتن پست بوده، در 45 فصل تلاش کرده به گونه‌ای مستدل و مستند و بر اساس گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی که خود و دیگران انجام داده‌اند، حقایقی درباره شخصیت‌های تاثیر گذار در کاخ سفید و روابط پشت پرده در جریان جنگ عراق را برملا سازد.

کتاب «بوش و انکار واقعیت در جنگ عراق» در 821 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه  به قیمت 42 هزار تومان به بازار چاپ و نشر عرضه شده است.


ایبنا