اعترافات اسفندماه 65 سیدمهدی هاشمی درباره قتلهای بعد از انقلاب


2650 بازدید

اعترافات اسفندماه 65 سیدمهدی هاشمی درباره قتلهای بعد از انقلاب
حدود پنج ماه پس از بازداشت سیدمهدی هاشمی، مسئول سابق واحد نهضت های آزادیبخش و نماینده آیت‌الله منتظری درامور نهضتهای آزادی‌بخش؛ سه‌شنبه شب فیلم اعترافات او و دو تن از همدستانش درباره قتلهای پس از انقلاب و برخی اقدامات غیرقانونی مثل جمع‌آوری اسلحه و مهمات و فیلم کشف جنازه‌ها و مهمات مذکور منتشر شد. مشروح این اعترافات تلویزیونی شامگاه سه‌شنبه 26 اسفند 67 در تلویزیون پخش وفردای آن روز در مطبوعات منتشر شد.

سید مهدی هاشمی پیش از این، آذرماه 1365 در اعترافات تلویزیونی خود درباره برخی اقدامات انحرافی خود از جمله قتلهای قبل از انقلاب و برخی اقدامات غیرقانونی بعد از انقلاب صحبت کرده بود.

روابط عمومی وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ادامه تحقیقات و در رابطه با اتهامات مهدی هاشمی و افراد وابسته به او، با پیگیریهای دقیق اطلاعاتی، یکی دیگر از اتهامات نامبرده یعنی قتل و ادم‌ربایی پس از انقلاب به اثبات رسید و با معلوم شدن کیفیت ربوده‌شدن و قتل فجیع سه نفر از اهالی قهدریجان، بیش از پیش پرده از چهره واقعی این گروه منحرف و خطرناک برداشته شد.

هرچند برای تشخیص دقیق ابعاد انحراف و جنایات این گروه، تحقیقات بیشتر ضروری است. مقتولین عبارتند از: یک پدر 65 ساله و دو فرزند 34 و 20 ساله که در ماه رمضان سال 1364 به دستور مهدی هاشمی در راه قهدریجان-نجف‌آباد به وسیله دو نفر از وابستگان به او ربوده شدند و به طر فجیعی به قتل رسیدند.

ضمنا در رابطه با پیگیری این جنایت، دو انبار سلاح و مهمات علاوه بر اسلحه و مهماتی که قبلا از این گروه کشف شده بود، به شرح زیر کشف و ضبط شد:

1- تفنگ کلاشینکف 106قبضه

2- تفنگ ژسه 40 قبضه

3- مسلسل 28 قبضه

4- تیربار 7 قبضه

5- تفنگهای مختلف 9 قبضه

6- کلتهای مختلف 40 قبضه

7- آرپی‌چی هفت 7 قبضه

8- خمپاره 2 قبضه

9- بازوکا 1 قبضه

10- گلوله آرپی‌جی هفت 5 صندوق

11- بیش از یکصد هزار فشنگ

وزارت اطلاعات خدا را شاکر است که در اجرای فرمان تاریخی رهبرانقلاب با استعانت از خداوند متعال توانست توطئه این گروه منحرف و خطرناک را خنثی نماید.