روز قدس عاملی برای اتحاد مسلمانان برای مقابله با اشغالگری صهیونیستها


1836 بازدید

حضور گسترده ملتهای مسلمان در مراسم امسال روز جهانی قدس مخالفتی آشکار با تلاشهای تشکیلات خودگردان برای شروع مذاکراتی دیگر با رژیم صهیونیستی است

  دکتر حسن خریشه عضو پارلمان فلسطین وابسته به جنبش حماس، اعلام روز جهانی قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) را عاملی برای اتحاد هرچه بیشتر ملت ایران و سایر ملتهای مسلمان با ملت فلسطین برای مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی دانست.
دکتر خریشه از اعضای حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین، در آستانه برگزاری سی و پنجمین سالروز اعلام روز جهانی قدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری قدس، برگزاری باشکوه مراسم روز جهانی قدس در سال جاری با توجه به توسعه اقدامات یهودی سازی قدس و تخریب اماکن اسلامی و مسیحی این شهر از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی را نسبت به همه سالهای گذشته دارای اهمیت بیشتری دانست و تاکید کرد که برگزاری مراسم روز جهانی قدس در سال جاری از سوی ملتهای اسلامی فرصتی مناسب برای مقابله با سیاست تخریب منازل مسکونی فلسطینی های ساکن قدس اشغالی است و از بی توجهی نهادهای بین المللی و تشکیلات خودگردان نسبت به تخریب اماکن اسلامی قدس از سوی تل الربیع (تل اویو) به شدت انتقاد کرد.
این عضو پارلمان فلسطین همچنین در ادامه، حضور گسترده ملتهای مسلمان در مراسم امسال روز جهانی قدس را مخالفتی آشکار با تلاشهای تشکیلات خودگردان برای شروع مذاکراتی دیگر با رژیم صهیونیستی دانست. خریشه در این باره گفت: شروع مذاکرات چیزی جز یهودی سازی بیشتر اراضی قدس و اخرج بیشتر ساکنان اصلی این شهر از سوی رژیم صهیونیستی برای ملت فلسطین نخواهد داشت.
خریشه همچنین با اشاره به اختلافات داخلی کشورهای اسلامی از جمله مصر تاکید کرد، آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل اصلی این اختلافات به شمار می آیند و هدف آنها از براه انداختن این اختلافات دور ماندن ملتهای این کشورهای از مساله فلسطین است. این عضو پارلمان فلسطین وابسته به جنبش حماس، احیای روز جهانی قدس طی بیش از سی سال گذشته از سوی ملت ایران، را نمادی آشکار در تجدید میثاق ملت و انقلاب اسلامی ایران با ملت فلسطین در راستای دفاع از این ملت در مقابل اشغالگری رژیم صهیونیستی دانست.
خریشه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه چرا بعضی از کشورهای اسلامی عمدا از برگزاری مراسم روز جهانی قدس در کشورهای خود امتناع می کنند، تاکید کرد: با وجود اینکه تمام ملتهای اسلامی حامی مساله قدس و فلسطین هستند، در طرف مقابل گروه زیادی از رهبران و حاکمان کشورهای عربی و اسلامی زیر چتر سیاستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی زندگی می کنند و تلاش دارند افکار عمومی ملتهای خود را از جنایتهای رژیم صهیونیستی منحرف و ایران را به عنوان دشمن معرفی کنند لذا این رهبران اجازه نمی دهند مساله روز جهانی قدس در کشورهای آنها همانند ایران احیا شود.
این عضو پارلمان فلسطین در پایان تاکید کرد، ملت فلسطین به خوبی می داند ایران همواره همپیمان استراتژیک ملت فلسطین بوده و آمریکا، رژیم صهیونیستی و نظامهای مرتجع عربی که حتی یک گلوله در اختیار ملت فلسطین برای دفاع از خود در مقابل صهیونیستها قرار ندادند، دشمنان حققیقی این ملت هستند.


قدس