خسته نباشی سردار ...


1770 بازدید

فرمانده کل سپاه از یکی از نیروهای بومی که به همراه چند برادر خود در رزمایش پیامبر اعظم(ص)حضور داشت، پرسید که چه مسئولیتی بر عهده دارد که آنقدردستانش سیاه و پینه بسته شده است که او هم با لحنی که نشان از کمی
نارضایتی باشد جواب داد: "بیل می زنم". سردار صفوی بلافاصله پس از پاسخ این جوان و در مقابل فرماندهان نیروهای مختلف سپاه و ارتش، دست او را بدون هیچ تکلفی بوسید.

 

خاطرات خبرنگار مهر از حضور فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی در رزمایش پیامبر اعظم(ص) به شرح ذیل می آید:

 

* روزهای آغازین سال جدید است که زمزمه های برگزاری یک مانور بزرگ به گوش می رسد و قرار می شود سردارصفاری فرمانده نیروی دریایی سپاه، در یک نشست خبری جزئیات آن را تشریح کند.

 

* در آغاز روز، به محل آزمایش دو نوع موشک در یکی از بنادر واقع در خلیج فارس می رویم. فرمانده کل سپاه نیز در این محل حضور داشت. " آقا رحیم" به گرمی با خبرنگاران برخورد می کند و دقایقی با آنها گپ می زند. سپس با
گوش دادن به توضیحات متخصصان سازنده این موشک ها، آزمایش موفقیت آمیز آنرا مشاهده می کند. سپس در مقابل این متخصصان دستور می دهد که به آنها یک درجه تشویقی اعطا شود که باعث خوشحالی زاید الوصف آنها که از افراد بومیخلیج فارس هستند شد.

 



 

 

 

* پس از آزمایش موشک کوثر که نوعی موشک ساحل به دریای پیشرفته است،
فرمانده کل سپاه از فرمانده مسئول این آزمایش خواست تا فیلم برخورد با هدف
را به او نشان دهد که نشان از توجه دقیق وی به موفقیت آمیز بودن قطعی
تجهیزات داشت.

 


* یکی دیگر از مراحل این رزمایش که با حضور فرمانده کل سپاه برگزار
شد، پدافند ساحلی و پرواز هواپیماهای شکاری - بمب افکن بود که پس از پایان
موفقیت آمیز این مرحله، سرلشگر صفوی به گفتگو با برخی از نیروهای شرکت
کننده در این مرحله از رزمایش پرداخت.

 

* فرمانده کل سپاه از یکی نیروهای بومی که به همراه چند برادر خود حضورداشت پرسید که چه مسئولیتی بر عهده دارد که آنقدر دستانش سیاه و پینه بسته شده است که او هم با لحنی که نشان از کمی نارضایتی باشد جواب داد: " بیل می زنم". سردار صفوی بلافاصله پس از پاسخ این جوان و در مقابلفرماندهان نیروهای مختلف سپاه و ارتش، دست او را بدون هیچ تکلفی بوسید.

 

http://www.yahyasafavi.com/images/newspic/kh1.jpg

 

* آنقدر این حرکت "آقا رحیم" بدون پیش بینی و بدور از ریا بود که هیچ عکاسی نتوانست این صحنه را شکار کند. واکنش آن جوان نیز دیدنی و بسیارزیبا بود.

 

* پس از پایان این مرحله، فرمانده کل سپاه پاسداران با خبرنگاران و عکاسان حاضر، عکس یادگاری گرفت و در پاسخ به سوال کسی که گفت "هرکس با شماعکس می اندازد شهید می شود"، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه اظهارداشت: آرزوی من این است که همه شما بتوانید سالهای سال برای این کشور خدمت کنید. البته شهادت از بهترین هدیه های خداوند است.

 

* در بعد از ظهر همین روز نیز سردار صفوی در عرشه ناو فرماندهی این رزمایش به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و در زیر آفتاب و گرمای بسیار شدید،علل و اهداف برگزاری رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) را تشریح کرد.

 



 

 

 

* وی در پاسخ به سوالی در زمینه شایعه غیر عملی بودن تجهیزات آزمایش
شده در رزمایش گفت : نیروهای فرامنطقه ای به دقت این آزمایشات را زیر نظر
دارند و از عملی بودن آن نیز باخبرند. بعد از این سخنان فرمانده کل سپاه
یک "کد" خرج کرد و آمار دقیق نیروهای فرامنطقه ای در خلیج فارس و دریای
عمان را اعلام کرد.

 


* پس از پایان این مرحله، فرمانده کل سپاه و وزیر دفاع در جمع خبرنگاران حاضر می شوند و به سوالات آنها پاسخ می دهند. سپس سردار صفوی از
زحمات نمایندگان رسانه ها در این مدت صمیمانه قدردانی کرده و توصیفات
بسیار زیبایی را در زمینه اهمیت کار آنها بیان می کند.

 

* به علت وجود جمعیت زیاد مهمانان حاضر در رژه، شناور کمیاب می شود و در حالی که سرلشگر صفوی در حال عزیمت به ساحل است، ناگهان با مشاهده این موضوع که خبرنگاران بدون شناور مانده اند از وسیله نقلیه خود پیاده شده و از خبرنگاران می خواهد تا سوار شوند. همین موضوع موجب می شود تا نحوه برخورد فرمانده کل سپاه به عنوان یک یادگار ارزشمند برای خبرنگاران باقی بماند.

 

 

* پس از رسیدن به بندرعباس متوجه شدیم که سردار صفوی به مدت 45 دقیقه برای رسیدن شناوری دیگر در گرمای بیش از 40 درجه معطل شده بود تا خبرنگاران متحمل کمترین خستگی و ناراحتی شوند.
* اطلاع رسانی رزمایش به پایان می رسد و خبرنگاران در یک کافی شاپ مورد تقدیر قرار می گیرند. وقتی به خبرنگاران و تصویربرداران نگاه می کنم جمعیتی را می بینم که چهره هایی سوخته پیدا کرده اند، دچار بی خوابی هستند، لباسهایی خاکی و کفش هایی فرسوده دارند اما خوشحال اند ،چون موفق شده اند نقشی هرچند کوچک در انعکاس توان "ایران" داشته باشند.

 


مهر