افشاگری مامور سابق سیا درباره ۱۱ سپتامبر/حکایت انبارهای سلاح شمیایی آمریکا در یک مستند


1562 بازدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست خبری فیلم مستند «پرونده‌های K.S» روز یکشنبه در موسسه اوج برگزار شد.
احسان محمد حسنی مدیرعامل موسسه اوج با یادآوری اینکه در آستانه ۱۱ سپتامبر هستیم افزود: در آستانه این روز شاهد التهاب در منطقه و ایجاد شرایط حساس برای کشور سوریه هستیم.
وی یادآور شد: فیلم «پرونده‌های K.S» پرده برداری از اسناد متقنی است که درباره حقایق ۱۱ سپتامبر و تولید سلاح شیمیایی در آمریکا وجود دارد.
مدیرعامل موسسه رسانه ای اوج تاکید کرد: سازندگان این اثر از ترس اینکه خطری برای خانواده هایشان ایجاد نشود نامشان را در تیتراژ این اثر نیاوردند و آنان به موسسه اوج اعتماد کردند.
محمد حسنی به حمایت موسسه اوج از تولید فیلم های مستند به منظور افشاگری درباره مسایل مختلف در آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: کسانی که خود را برای حمله به یک ملت به اتهام اثبات نشده استفاده از سلاح شیمیایی آماده می کنند بر اساس اسناد ارائه شده در مستند «پرونده‌های K.S» خود از بزرگترین تولیدکنندگان سلاح های شیمیایی هستند.
وی گفت: کرت ساننفلد که در این اثر از محل سالح های شیمیایی آمریکا پرده برداری می کند امروز فراری است و سازندگان این مستند نیز برای ادامه کار خود در آمریکا و اروپا درخواست کردند نامی از آنان در تیتراژ آورده نشود.
مدیرعامل موسسه رسانه ای اوج از آمادگی ۴۰ شبکه تلویزیونی خارجی برای پخش مستند «پرونده‌های K.S» خبر داد و تاکید کرد که این اثر به زودی از شبکه اول سیما نیز نمایش داده خواهد شد.
نادر طالب زاده مشاور سازمان اوج نیز در این باره یادآور شد: فیلم «پرونده‌های K.S» ماجرای یکی از ماموران اطلاعات آمریکا است که تصاویر واقعی از حادثه ۱۱ سپتامبر در اختیار دارد.
وی یادآور شد: قطعا اگر این افراد امروز در دسترس دولت آمریکا بودند نابودشان کرده و در نهایت همانند برخی افراد همچون اسکات ویتر که کتابی با عنوان هدف ایران را نگارش کرد با اتهام زنی های جنسی از جامعه ترد می شوند.
دبیر جشنواره فیلم عمار در ادامه توضیح داد که کرت ساننفلد تنها کسی است که از حادثه ۱۱ سپتامبر تصویر بکر دارد و وی در مستند «پرونده‌های K.S» پرده از انبارهای سلاح های شیمیایی آمریکا برداشته است.
طالب زاده این پرسش را مطرح کرد که با توجه به وجود این انبارها پرسش اصلی این است که چه کسی سلاح شیمیایی به عراق داد تا اقدام به بمباران حلبچه و سردشت کند و باید به این نکته بیشتر توجه کنیم.
وی ادامه داد: ساننفلد بخشی از فیلم های مورد نظر در این باره را به عنوان فیلم های دور ریختنی پنهان کرده بود و امروز این تصاویر را منتشر کرده است.
مشاور موسسه اوج گفت: در این تصاویر به وضوح دیده می شود که تا ساعت ها آهن ساختمان های ۱۱ سپتامبر در حال ذوب شدن بوده و ساختمان شماره ۷ سیا نیز ۹ ساعت بعد بصورت کامل فرو می ریزد و شبکه بی بی سی ۲۰ دقیقه قبل از فرو ریختن این ساختمان، خبر تخریب آن را اعلام می کند.
طالب زاده با یادآوری اینکه این اثر فیلمی خوش ساخت است یادآور شد که ایران تقاص این حرکت نانجیبانه آمریکا را پس می دهد و اگر به افرادی همچون ساننفلد کمک نشود شاید بسیاری از حقایق ناگفته باقی بماند.
وی با یادآوری اینکه آمریکایی ها دستشان خونی است تاکید کرد که در این جنگ نابرابر رسانه ای باید ابتکار عمل داشته باشیم و موسسه اوج پروژه های سینمایی مستند دیگری را نیز درباره حقایق آمریکا و رژیم صهیونیستی در دست تولید دارد.


ایرنا،