نامه منتشر نشده از شهید نواب صفوی به آیت الله سید صدر الدین صدر


2687 بازدید


سند زیر متن نامه منتشر نشده ای است از شهید نواب صفوی در اردیبهشت ماه سال 1332 به آیت الله سید صدرالدین صدر مهم ترین حامی فدائیان اسلام در قم. این نامه در اختیار خانواده مرحوم صدر بوده است.
 روی پاکت نامه
الصلوة والسلام علی المعصومة الکبری مولاتی و عمتی
پدر بزرگوارم حضرت آیة الله صدر رفع الله به رایة الاسلام و خذل به أعدائه
هوالعزیز
شب پنجم رمضان المبارک 1372 ه ق
]اردیبهشت 1332[
پدر بزرگوارم حضرت آیة الله صدر ادام الله بقائکم و نصرکم و نصرتکم دینه
السلام علیکم و علی أهل بیتکم والصلوة والسلام علی أجدادکم
أبی و سیدی و حبیبی و مولای و عزیزی
و ها شوقا الیکم
دشمنان خدا به هم نزدیک می شوند و مفهوم الکفر ملة واحدة ظهور می یابد و دوستان خدا آن چنان که بایست به وظیفه محبت عمل نمی کنند.
متمنی است به آقای واحدی کتبا امر بفرمائید و حکم کنید که استعفای خود را پس گرفته کما فی السابق مشغول انجام وظیفه شوند که تأخیر این موضوع به ضرر اسلام می باشد تا إن شاء الله پس از حل این مشکل توفیق عاجلی شامل گردیده به حضرت معصومه (ع) مشرف شده خدمتتان شرفیاب گردم و علت استعفای آقای واحدی را ضمنا عرض کنم که ایشان در این امر تقصیری نداشتند و بدون رضایتشان بود. اجمالا برای اسلام ضروریست که کتبا امر فرمائید بازگشت کنند تا إن شاء الله به زودی خدمت برسم.
فرزندان بیت الشرف رفع الله منزلتهم جناب آقای آقا رضا و جناب آقای آقا موسی را سلام برسانید.
تهران به یاری خدای توانا فرزند کوچک شما سید مجتبی نواب صفوی
بسیار محتاج دعا هستم
بسمه تعالی
به عرض می رساند مرقومه شریف که مشعر بر صمیمیت و وفاداری جنابعالی در امور دینیه بود رسید. خداوند إن شاء الله روز به روز بر توفیقات شما بیفزاید و همیشه مؤید و حق بوده و مورد توجهات حضرت بقیة الله ارواحنا فداه قرار داشته باشید. راجع به مطلبی که مرقوم شده بود پس از تفکر و تأمل، امر را همان طور که شایسته است به خدا واگذار کردم و از قرآن برای اقدام در آن موضوع کتبا یا طور دگر استخاره کردم. استخاره بسیار بد آمد و آیه عذاب بود ازین جهت دیگر نمی توانم اقدامی بنمایم . از استعفای واحدی نباید افسرده شوید. همان ایمانی که در آغاز با شما او را همکار کرد، اگر پابرجا باشد دوباره او را باز خواهد گردانید و استعفای او به حسب طبع استرداد خواهد شد.


www.historylib.com