انتشار داستان زندگی آخرین رییس ساواک


2599 بازدید

انتشار داستان زندگی آخرین رییس ساواک

تهران - کتاب «آخرین وحشت آفرین» که اثری داستانی درباره زندگی «ناصر مقدم» آخرین رییس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم پهلوی است، از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر و راهی بازار کتاب شد.
 
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، کتاب «آخرین وحشت آفرین» عنوان تازه ترین اثر داستانی منتشر شده از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در قالب مجموعه کتاب های «دانستنی های انقلاب اسلامی برای جوانان» است که با موضوع زندگی ناصر مقدم آخرین رئیس کل ساواک رژیم پهلوی و آجودان مخصوص محمد رضا پهلوی نوشته شده است.

این کتاب که تالیف قلم حبیب الله مهرجو است، تلاش کرده در قالب یک اثر داستانی و البته از زبان شخص ناصر مقدم به توصیف زندگی و فعالیت هایش در دوران حضور در ساواک و نیز ارتش شاهنشاهی بپردازد. این کتاب با روایتگری مقدم از تولد تا حضورش در دانشکده افسری آغاز می شود و در ادامه ماجرای ورود وی به ساواک تا رسیدنش به ریاست اداره کل سوم ساواک و تاسیس کمیته مشترک ضد خرابکاری را بازگویی می کند.

چگونگی ارتباط گیری سازمان CIA با مقدم و تلاش این سازمان برای ارتقاء درجه نظامی و پست کاری وی به قائم مقامی ساواک و نیز چرایی استعفای وی از این مقام و انتصاب مقدم به عنوان ریاست ساواک در خرداد ماه 57 تا نحوه دستگیری و اعدام وی از دیگر موضوعاتی است که این کتاب به آنها توجه نشان داده است و سعی کرده در کنار آن ساخت قدرت سیاسی و نظامی در دوران پهلوی دوم را به تصویر بکشد.

کتاب «آخرین وحشت آفرین» با شمارگان 2500 نسخه و قیمت 2600 تومان از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

 

** کلیات قضا و قضاوت منتشر شد

کتاب «کلیات قضا و قضاوت» نوشته محمد مهاجری با مقدمه عزیزا له فهیمی از سوی انتشارت خرسندی منتشر شد.

به گفته محمد مهاجری مولف این اثر، در کتاب «کلیات قضا و قضاوت» تلاش شده است تا به سئوالاتی که اغلب برای علاقه مندان به رشته حقوق ایجاد می شود، پاسخ داده شود.

قضاوت زنان و مسوولیت قضاوت، انواع قضاوت، اهمیت قضاوت از جمله محورهایی است که در این کتاب بررسی شده است.

کتاب «کلیات قضا و قضاوت» در دو فصل تدوین شده است؛ در فصل اول تعریف، تاریخچه و منزلت (اهمیت) قضاوت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در فصل دوم هم به موضوع اشتغال، جنسیت و مسئولیت در این حرفه پرداخته شده است.

کتاب 107 صفحه ای «کلیات قضا و قضاوت» در شمارگان 1000 جلد و به قیمت 8000 تومان توسط انتشارات خرسندی روانه بازار نشر شده است.

 

** «چرا شیعه شدم؟» از علل گرایش به تشیع می گوید

 

کتاب «چرا شیعه شدم؟» به قلم شیخ محمد امین انطاکی و ترجمه آیت الله محمدحسن مرعشی شوشتری در هفت فصل استدلالات نویسنده برای گرایش به مذهب تشیع را تشریح کرده است.

این کتاب سندی در اثبات حقانیت مذهب اهل بیت رسول اکرم(ص) است و مخاطب را با علل گرایش به مذهب تشیع به خوبی آشنا می کند.

«چرا شیعه شدم؟» کتابی است که نویسنده آن «شیخ محمد امین الانطاکی» که از علمای شافعی است، پس از تشرف به مذهب شیعه اثنی اشعری و با استفاده و استناد به بیش از یکصد جلد از منابع اصلی مذاهب چهارگانه اهل سنت اعم از شافعی، حنفی، حنبلی و مالکی، سندهایی از تفسیر، مقاتل و تواریخ را در اثبات حقانیت ولایت اهل بیت(ع) با بهره گیری از بهترین اسلوب و بیانی بسیار مستدل و موزون و عباراتی شیوا نگاشته است.

یکی از ویژگی های این کتاب این است که نویسنده احادیث فراوان و زیادی را که در کتاب های اهل سنت روایت شده اند، در اثبات حقانیت شیعه به عنوان دلیل ذکر کرده است.

کتاب «چرا شیعه شدم؟» به قلم شیخ محمد امین انطاکی و ترجمه آیت الله محمد حسن مرعشی شوشتری با شمارگان دو هزار نسخه در 447 صفحه و به بهای 115 هزار ریال از سوی انتشارات خرسندی منتشر شده است.


ایرنا،