امام خطاب به آیت الله فلسفی: سنگر را خالی نکنید


2133 بازدید

امام خطاب به آیت الله فلسفی: سنگر را خالی نکنید


تاریخ : 15/3/1331 (12رمضان 1371)

بسم‏اللّه‏ الرحمن الرحیم

به عرض عالى مى‏رساند دور افتادن از مراکز خبر و سفر به همدان و قلت معاشرت موجب شد که از قضایایى1 که در مرکز اتفاق افتاده درست مطلع نشدم.

اخیرا که اطلاع حاصل شد خیلى موجب تأسف گردید. انسان متحیر است که با این وضعیت چه کند؟ و با این ترتیب چه امیدى مى‏توان از اصلاح کشور داشت و به چه اشخاصى مى‏توان اطمینان پیدا کرد؟ در هر صورت جنابعالى نباید به این چیزها سنگر را خالى کنید.

مفسدین همیشه مى‏خواهند امثال جنابعالى را از میدان بیرون کنند تا هر تاخت و تازى بخواهند بکنند و انتقادى در کار نباشد. آن

روز که رضا خان تعرض به عمامه‏ها مى‏کرد من به یکى از ائمه جماعت گفتم اگر شما را نظمیه بردند و عمامه را برداشتند و موقع مسجد بود با همان لباس مبدل بروید مسجد. آنها غایت آمالشان این است مسجدى‏ها دست از کار خود بردارند و متدینین میدان را براى جولان آنها خالى کنند در هر صورت این پیشامدها در زندگانى اشخاص مؤثر است و ناطقى مثل جنابعالى نباید توقع داشته باشد که تا آخر از تعرض اشرار مصون باشد. لکن این نکته را نباید از نظر دور داشت که انتصاب این اعمال را به هم نوع خودمان خالى از اعمال غرض نیست و مى‏خواهند به اصطلاح سنگ را با سنگ بشکنند. باید متوجه باشید که از اختلاف بین خود ماها دیگران نتیجه نگیرند.والسلام علیکم و رحمه‏اللّه‏ و برکاته

روح‏اللّه‏ الموسوى الخمینى