جان کری درپی احیای تفکرکیسنجر


1214 بازدید

جان کری درپی احیای تفکرکیسنجر

جان کری وزیر خارجه آمریکا تلاش میکند سیاستهای کیسنجر وزیر امرخارجه آمریکا را در قبال فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی که زمینه ساز معاهده کمپ دیوید بودبار دیگر احیا کند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)روزنامه دارالخلیج چاپ امارات متحده عربی درسرمقاله امروز خود تاکید کرد:جان کری بااستفاده از طرح هنری کیسنجر سیاستمدارکهنه کار آمریکا که نوعی آتش بس بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها در منطقه برقرار کرده بود میخواهدسیاستهای رژیم صهیونیستی درمقابل فلسطینیها از جمله شهرک سازیها ویهودی سازی قدس را تثبیت کند.

به اعتقاد نویسنده این مقاله عملی شدن اهداف وزیر امور خارجه آمریکا درحال حاضر کار سختی است واو برای رسیدن به اهداف خود در مذاکرات سازش همچنان باید دیگ غذا را برروی"شعله آرام آتش"نگهدارد تا غذا قوام یافته و زمان برای سرو آن برای آمریکا و اسرائیل فرا برسد. جان کری تاکنون تلاش کرده است درهر صورت اداره قدس در انقیاد رژیم صهیونیستی باقی بماندو مسئله آوارگان فلسطینی ازحالت سیاسی فعلی به مسئله ای انسانی تبدیل شود.

وزیر امور خارجه آمریکا با تغییر ماهیت مسئله آوارگان فلسطینی میخواهد آنرا از طریق کمک های انسانی واقتصادی حل کند. تا اسرائیل را از زیر بار سنگین آوارگان که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل باید به موطن خود بازگردند نجات دهد. این در حالیست که همه کشورهای جهان به استثنای آمریکا و رژیم صهیونیستی پذیرفته اند که آوارگان فلسطینی با زورصهیونیستها ازخانه و کاشانه خود اخراج شده اند و باید بر اساس قطعنامه های سازمان ملل به سرزمینهای خود بازگردند.

به اعتقاد نویسنده این مقاله از آنجائیکه سازمان ملل همواره در مقابل تصمیمات و خواسته های آمریکا منفعلانه برخورد کرده ممکن است برای تامین خواسته های واشنگتن وبرخلاف قطعنامه های پیشین خود مبنی بر لزوم بازگشت آوارگان فلسطینی،قطعنامه جدیدی درمورد آنها تصویب کند.

همچنین آمریکا طی ماههای اخیر با افزایش فشارهای خود بر اتحادیه عرب،این اتحادیه که همواره تسلیم خواسته های واشنگتن بوده را برای تامین منافع حداکثری رژیم صهیونیستی تحت فشاربیشتری قرار داده است.

درپایان این مقاله تصریح شده است طرح پیشنهادی جان کری در نهایت نه تنها فلسطینی های آواره در سایر کشورهای جهان را به کشور خود بازنمی گرداند بلکه فلسطینی های کرانه باختری را هم به جامعه ای دست وپابسته در مقابل سیاست های رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد کرد.


قدسنا