بسته مطالعاتی کتاب برای شناخت بیشتر احیاگر شیعه در لبنان


2572 بازدید

بسته مطالعاتی کتاب برای شناخت بیشتر احیاگر شیعه در لبنان

در سالروز ربوده شدن رهبر ایرانی مسلمانان لبنان، امام موسی صدر، پایگاه پژوهشی - تحلیلی راهبردی با استفاده از کتاب سیر مطالعاتی مسیر٬ سیر مطالعاتی کتب امام موسی صدر را که به پیشنهاد دکتر عادل پیغامی بوده است منتشر کرده که در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

 

*حدیث سحرگاهان

این کتاب گفتارهای تفسیری است که امام موسی صدر در سحرگاهان ماه مبارک رمضان در رادیو لبنان بیان کرده است. با توجه به اینکه این سخنرانی‌ها در آخرین سال‌های حضور امام موسی صدر در لبنان ایراد شده است، به نوعی عصارۀ اندیشه و فکر امام موسی صدر در زمینه‌های مختلف و انعکاس و خلاصه معرفت وجودی امام صدر است.

 

*برای زندگی

«برای زندگی» دفتر چهارم از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» است. این کتاب ترجمه جلد اول تفسیرهای امام موسی صدر است که دربردارندۀ سور قصار است. این تفسیرها در درس‌‌گفتارهای او برای کادرهای جنبش اَمَل ارایه شده است.

 

*انسان آسمان

این کتاب از مجموعه سخنرانی‌های امام موسی صدر تشکیل شده است که جستارهایی با موضوعات امیرالمومنین‌(ع)، ولایت، غدیر و شهادت پی گرفته شده است.

 

*سفر شهادت

امام موسی صدر در این گفتارها به تبیین هدف امام حسین(ع) از حرکت عاشورا و نیز آسیب‌شناسی سوگواری و هدف از سوگواری‌ها پرداخته است.

 

*ادیان در خدمت انسان

این کتاب شامل 29 عنوان از مقالات و سخنرانی‌های امام موسی صدر است و نام کتاب نیز از موضوع سخنرانی تاریخی امام موسی صدر در کلیسای کبوشین بیروت اقتباس شده است.

 

*نای و نی

«نای و نی» نخستین کتاب از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» است. این کتاب ترجمه‌ای است از «منبر و محراب»، همراه با چند مقاله و سخنرانی فارسی دیگر که مرحوم علی حجتی کرمانی آن‌ها را گردآوری و به فارسی برگردانده است.

 

*رهیافت‌های اقتصادی اسلام

«رهیافت‌های اقتصادی اسلام» دفتر سوم از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» و در بردارنده مجموعه مقالات و گفتارهای اقتصادی امام موسی صدر است.

 

*سیره و سرگذشت امام موسی صدر – 2جلد

این کتاب دو جلدی نگاهی تاریخی ‌ـ‌ تحلیلی به جنبه‌های سیاسی و فعالیت‌های اجتماعی زندگی امام موسی صدر در لبنان دارد. این کتاب به قلم مهدی سرحدی نوشته شده و توسط موسسه تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر شده است.

 

*یادنامه امام موسی صدر

«یادنامه امام موسی صدر» مجموعه کامل مقالات، سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها، بیانیه‌ها، عکس‌های تاریخی و اسنادی است که در ربع قرن اخیر و در مناسبت‌های مختلف تهیه شده است.

 

*لبنان به روایت امام موسی صدر و شهیدچمران

«لبنان به روایت امام موسی صدر و شهید مصطفی چمران» (نگاهی به تاریخ جنگ‌های داخلی لبنان) حاصل پی‌گیری‌ها و تلاش‌های مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین علی حجتی کرمانی است که با طرح پرسش‌هایی از امام موسی صدر و شهید چمران و گردآوری پاسخ‌های آنان و نیز برخی نامه‌های شهید چمران به مسئله جنگ‌های داخلی لبنان پرداخته است.

 

*امام موسی صدر؛ گذارها و خاطره‌ها

چنان‌که حسین شرف‌الدین مؤلف کتاب توضیح داده است، این کتاب «نگاهی دارد به محیط پرورش امام موسی صدر و اظهارات رفقا و دوستان درباره او، به همراه توضیحات اضافی گردآورنده کتاب، به گونه‌ای که با یک نگاه گذرا به این اوراق مختصر می‌توان تصویری از امام موسی صدر در سه مرحله حضور در ایران، نجف و لبنان به دست آورد.»

 

*من و آقا موسی

این کتاب دربردارنده خاطرات آیت الله عبدالجلیل جلیلی کرمانشاهی است که به کوشش حمید قزوینی فراهم آمده، عبدالجلیل جلیلی از دوستان و همراهان قم و نجف امام موسی صدر است.

کلیه کتاب‌های فوق را موسسه تحقیقاتی امام موسی صدر تهیه و منتشر نموده است، که علاقه‌مندان می‌توانند به پایگاه اینترنتی امام صدر مراجعه کنند و اطلاعاتی بیشتری کسب نمایند.


فارس