امیرحسین جوانشیر «باغ قلهک» را در قاب مستند ثبت می‌کند


1423 بازدید

امیرحسین جوانشیر «باغ قلهک» را در قاب مستند ثبت می‌کند

امیرحسین جوانشیر در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در خصوص موضوع مستند جدید خود گفت: در حدود سه سال است که تحقیقات مستند «باغ قلهک» در جریان است و با پایان مراحل تحقیق و صدور مجوز ساخت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی ساخت آنرا آغاز خواهم کرد.

وی افزود: این باغ به لحاظ موقعیت جغرافیایی و فرهنگی اهمیت بسیار زیادی دارد و در سال‌های قبل از انقلاب آثار بستانی فراوانی از ان استخراج شده که نشان دهنده قدمت بالای فرهنگی آن است و از سوی دیگر انگلیس سال‌ها در همین باغ مستقر بوده است و همواره در شیطنت‌های سیاسی علیه کشورمان نقش داشته است.

این مستندساز تصریح کرد: در واقع مستند «باغ قلهک» نگاهی کاملا جامع به این مکان فرهنگی و تاریخی دارد چرا که تاکنون هیچ فیلم مستندی در این خصوص ساخته نشده و به همین دلیل ما به عنوان یک گنجینه ملی در این مستند به باغ قلهک نگاه خواهیم کرد.

جوانشیر ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع و همچنین این نکته که «باغ قلهک» اولین فیلمی مستندی است تاریخچه این مکان را از جنبه‌های مختلف به تصویر می‌کشد امیدوارم تا وزارت امور خارجه به لحاظ در اختیار گذاشتن اسناد تاریخی با ما همکار کند تا بتوانیم تصویر کاملا موثقی را ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: قرار است ظرف چند روز آینده دیداری با رئیس سازمان سینمایی داشته باشم تا در خصوص ابعاد مختلف کار به ایشان توضیح بدهم و پس از صدور مجوز ساخت بلافاصله کار را کلید خواهیم زد که با توجه به تحقیقاتی بودن مستند زمان بندی خاصی را برای فیلمبرداری تعیین نکرده‌ایم.

این مستند ساز همچنین در خصوص فیلم مستند «سرزمین سلمان» با موضوع جزایر سه گانه گفت:فیلم مستند «سرزمین سلمان» پس از طی شدن مراحل فنی این فیلم آماده نمایش شده است.

جوانشیر در خاتمه اظهار داشت: این فیلم مستند درباره پیشینه جزایر سه گانه ایران است که به جغرافیا و تاریخچه این جزایر می‌پردازد. طراحی کلی این مستند به گونه‌ای است که ادعای کشورهای عربی مبنی بر مالکیت این جزایر را کامل زیر سوال می‌برد.


فارس