عکس امام‌خمینی؛ اسم رمز جنبش‌های اسلامی نیجریه


1620 بازدید

عکس امام‌خمینی؛ اسم رمز جنبش‌های اسلامی نیجریه

حافظ‌محمد تازه‌مسلمان نیجریه‌ای گفت: سختی کار من زمانی روشن شد که وهابیون می‌خواستند من را ترور کنند و من با وجود تعقیب‌ها و تهدیدها به مسیرم ادامه دادم اما همین عامل باعث شد که ۵ سال از شهرم دور باشم.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،  31 تیرماه  بخش «ره‌یافتگان» بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم میزبان حافظ‌محمد سعید بود که به مذهب تشیع گرویده است. حافظ‌محمد سعید، دروس اسلامی و آکادمیک را خوانده و چند سالی است که برای ادامه تحصیل به ایران آمده است و اکنون در مقطع دکترای رشته فلسفه مشغول به تحصیل است. او کشور خودش را از لحاظ فرهنگی چند تکه می‌داند و معتقد است فرهنگ کشورش حاصل تجمیع فرهنگ کشورهای مختلف است.
انتشار عکس‌های امام خمینی انگیزه تحقیق درباره تشیع شد
آشنایی این جوان نیجریه‌ای با شیعه به دوران نوجوانی‌اش بازمی‌گردد، هنگامی که برخی از کتب مرتبط با ائمه اطهار را مطالعه می‌کرده است. حافظ محمد سعید گفت: اهل تسنن ائمه اطهار را بهترین افراد بعد از پیامبر می‌دانند و من نیز این‌چنین بودم اما رابطه بین شیعیان و امامان را نمی‌دانستم. پخش عکس‌های امام خمینی در نیجریه سؤال‌های زیادی در ذهن حافظ محمد ایجاد می‌کند و این باعث می‌شود که بیشتر درباره تشیع تحقیق کند.
او در ادامه بیان کرد:‌ من پیش از شیعه شدن، مذهب مالکی را تدریس می‌کردم اما با تحقیق در مذهب شیعه متوجه کاستی‌های دین خودم شدم و حس کردم مذهبی کامل‌تر از مذهب من وجود دارد. بسیاری از تازه مسلمان شده‌ها پس از مطالعه کتاب‌های مذهبی رو به اسلام آوردند، بنابراین باید از نویسندگان حمایت کرد تا نیاز جامعه بشری را با آگاهی بخشی برطرف کنند، در همین راستا من نیز پس از اسلام آوردن شروع به نوشتن و تألیف کتاب‌های اسلامی کردم.
این تازه‌مسلمان با بیان اینکه در نیجریه تبلیغ هر نوع دین و آیینی آزاد است، افزود: نیجریه 170 میلیون جمعیت دارد که بیش از 60 درصد آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند اما کمتر از 6 میلیون نفر شیعه هستند.
«عکس امام» رمز بسیاری از جنبش‌ها بود
سعید در ادامه سخنانش ادامه داد: عکس امام در برخی از جنبش‌های ما اسم رمز بود اما من از مذهب و آموزه‌های امام غافل بودم تبلیغ ضدشیعه عامل دیگری بود که باعث شد تا حافظ محمد بیشتر به‌سمت تشیع و تحقیق درباره این مذهب جذب شود. به‌عقیده او این‌گونه تخریب‌ها نتیجه عکس داده و بیشترین کمک را به تشیع کرده است.
خانواده حافظ‌محمد سعید از آن‌جایی که مذهبی و با حقیقت شیعه آشنا بودند پس از شیعه شدنش با او مخالفت نمی‌کنند وی در این راستا می‌گوید: سختی کار من زمانی روشن شد که وهابیون  می‌خواستند من را ترور کنند و من با وجود همه تعقیب‌ها و تهدیدها به مسیرم ادامه دادم اما همین عامل باعث شد که 5 سال از شهرم دور باشم.
این جوان نیجریه‌ای می‌گوید: من می‌دانستم پس از شیعه شدنم خطرهای زیادی تهدید می‌کند اما مسئولیت سنگینی بر دوش من بود من حقیقت شیعه را فهمیده بودم و باید آن را نشر می‌دادم.
حافظ‌محمد؛ اسلام را مجموعه‌ای از قوانین برای زندگی انسان می‌داند و بر این باور است که بدون ارتکاب به مکتب قرآن و اهل‌بیت نمی‌توانیم یک زندگی تکاملی داشته باشیم.


خبرگزاری تسنیم