دارایی رژیم صهیونیستی در دست قشر مرفه


1743 بازدید

دارایی های رژیم صهیونیستی با روند فزاینده ای افزایش می یابد، 57 درصد دارایی یا ثروت 500 سرمایه دار بزرگ یهودی در انحصار 24 نفر از آنان است که از میان آنان نیز 5 ثروتمند بزرگ 5/25 درصد مجموع ثروت دارایی رژیم صهیونیستی را در اختیار  دارند و کمترین میزان مالیات در جهان را پرداخت می کنند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس گزارش سالیانه مجله اقتصادی رژیم صهیونیستی "دی مارکر" ارزش دارایی 500 سرمایه دار بزرگ یهود به 94 میلیارد دلار می رسد که نسبت به سال گذشته (2012) تقریبا 10 میلیارد دلار افزایش داشته است.
در بخش دیگر این گزارش می خوانیم:« اکنون تعداد میلیاردهای صهیونیستی به 67 نفر می رسد که نسبت به سال گذشته 7 نفر به تعدادشان افزوده شده است.»
ما بر این باوریم که رونق بازار مالی جهان و اسرائیل در بالا رفتن میزان دارایی ها سهم بسزایی داشته است. این گزارش نشان می دهد که در سال گذشته 410 ثروتمند سودی به ارزش 11 میلیارد دلار کسب کردند،حال آنکه 30 ثروتمند در سال گذشته یک میلیارد دلار را از دست دادند. ما می بینیم که 2/12 درصد از مجموع این سودها را اسحاق تشوفا به عنوان بزرگ ترین سهامدار شرکت استخراج گاز طبیعی به دست آورد، وی ظرف یک سال توانست سود فراوانی به ارزش 1 میلیارد و 35 میلیون دلار به دست آورد.
این در حالی است که بزرگ ترین خسارت دیده مالی "اوفر نمرودی" صاحب امتیاز سابق روزنامه عبری زبان "معاریو" می باشد که ظرف یک سال 140 میلیون دلار خسارت دید که 14 درصد ارزش کلی خسارت های 30 ثروتمند صهیونیستی را شامل می شود و دلیل این مساله به رکود مالی روزنامه مذکور بر می گردد که تمامی سهام خود را فروخت و میزان دارایی وی از 220 میلیون دلار در سال گذشته به 80 میلیون دلار در سال جاری کاهش یافت.
گزارش مذکور می افزاید: ماجرای ثروتمندان رژیم غاصب صهیونیستی با ماجرای ثروتمندان کشورهای جهان فرق می کند، آنان به لحاظ سرمایه مالیات های سنگینی پرداخت می کنند، این مالیات ها به لحاظ درصد سنگین است، ولی در قیاس با کشورهای پیشرفته کمتر است، این مساله ناشی از این حقیقت است که ثروت بزرگ ترین ثروتمندان اسرائیل از بازارهای مالی تامین می شود، نه از باب کار و فعال و همچنین سودهای ناشی از فعالیت اقتصادی در خارج.
میزان دارایی 5 ثروتمند بزرگ یهودی 24 میلیارد دلار است 
این مجله خاطرنشان ساخت: ما به هنگام بررسی لیست بزرگ ترین ثروتمندان اسرائیل متوجه می شویم که یک شکاف عمیق میان خود این ثروتمندان وجود دارد و ارزش دارایی آنان 5/25 درصد مجموع دارایی 500 سرمایه دار رژیم صهیونیستی را تشکیل می دهد حتی در میان این 5 سرمایه دار برتر می بینیم که ارزش سرمایه شخصی بزرگ ترین ثروتمند فرد به 8 میلیارد دلار می رسد و این میزان 5/8 درصد مجموع ثروت های این افراد را تشکیل می دهد.  
بزرگ ترین سرمایه داران خانواده "فیرتهایرمر" است و بزرگ ترین سرمایه دار در میان این خانواده "ستیو فیرتهامیر" است و ارزش مالی سرمایه آن به 8 میلیارد دلار می رسد. وی در سال گذشته به سرمایه خود نیم میلیارد دلار اضافه کرد. فعالیت های اقتصادی او بسیار گسترده و دامنه دار است و بیشتر در حوزه تولید دستگاه های برش می باشد.
ستیو همچنین در زمینه ایجاد دهکده های فنآوری فعالیت می کند، این دهکده ها در واقع کانون های بزرگی برای جذب کمپانی های فن آوری پیشرفته محسوب می شوند که تازه ترین این کانون ها چندین هفته پیش در شهر الناصره بزرگ ترین شهر صهیونیستی ایجاد شد.
شیری اریسون دومین ثروتمند به شمار می رود؛ به نحوی که ارزش مالی دارایی او به 4 میلیارد و 400 میلیون دلار می رسد. وی در سال گذشته میزان دارایی خود را نیم میلیارد دلار افزایش داد. فعالیت های اقتصادی او بسیار اقتصادی می باشد و بیشتر حوزه شرکت کشتی رانی "کرنفال کروز" مالک کشتی های توریستی را شامل می شود و افزون بر آن وی بخش اعظم سهام بانک های اسرائیلی را شامل می شود.
عیدان اوفر به لحاظ ارزش دارایی در جایگاه سوم قرار دارد؛ به نحوی که میزان دارایی آن بین 4 میلیارد و 4 میلیارد و 500 میلیون دلار است. او در سال گذشته میزان ثروت خود را 100 میلیون دلار افزایش داد.
وی در زمینه ساخت کشتی ها و مواد شیمیایی و املاک و مستغلات و بخش بانک فعالیت می کند.
آرنون میلتشن در مقام چهارم قرار دارد که ارزش سرمایه او بین 3 میلیارد و 3 میلیارد و 400 میلیون دلار است. وی در سال گذشته 100 میلیون دلار خسارت دید و او به صورت پررنگ در حوزه تولید فیلم و تبلیغاتی فعالیت می کند.
شتایمنتس به لحاظ ارزش سرمایه در مقام پنجم قرار دارد و میزان دارایی او بین دو میلیارد و 800 میلیون دلار و 3 میلیارد و 400 میلیون دلار است. او در بخش زرگری فعالیت می کند.
شکاف مالی میان پنج سرمایه دار دوم بیشتر از پنج سرمایه دار نخست است؛ به نحوی که ارزش دارایی آن به 11 میلیارد و 500 میلیون دلار می رسد و این مبلغ 2/12 درصد مجموع دارایی 500 ثروتمند بزرگ را تشکیل می دهد. ولی در عین حال ما می بینیم که دارایی ده نفر نخست به 35 میلیارد و 500 میلیون دلار می رسد که این رقم 7/37 درصد مجموع دارایی 500 ثروتمند بزرگ اسرائیلی را تشکیل می دهد، این 10 نفر برتر میران ارزش دارایی خود را 2 میلیارد و 100 میلیون دلار افزایش داد که این رقم 21 درصد کل افزایش دارایی ثروتمندان در سال گذشته را شامل می شود.
میخائیل میریلشویلی گرجستانی تبار جرج در مقام ششم قرار دارد، میزان دارایی او بین 2 میلیارد و 500 میلیون دلار تا 3 میلیارد دلار است،طی چند سال گذشته وی 2/5 درصد سهم بزرگ ترین کمپانی اسرائیلی کشف و استخراج گاز و نفت را خریداری کرد، او در حوزه فعالیت اقتصادی خود، به تملک شبکه های ارتباط اجتماعی معروف است.
"اسحاق تشوفا" به لحاظ ارزش سرمایه مقام هفتم را به خود اختصاص داده است، او صاحب بزرگ ترین سهام میادین گازی می باشد، از این رو پیش بینی می شود که او در آغاز سال جاری سودهای هنگفتی را به خود اختصاص دهد و در صدر لیست سرمایه داران قرار گیرد که ارزش سرمایه آنان در سال جاری بین 2 میلیارد و 2 میلیارد و 500 میلیون دلار بود، در سال جاری ارزش سود او به یک میلیارد و 35 میلیون دلار رسید.
اما ایال اوفر در مقام هشتم قرار گرفته است و میزان دارایی او بین 1 میلیارد و 800 میلیون دلار تا 2 میلیارد و یکصد میلیون دلار است، او برادر عیدان اوفر است که سومین ثروتمند اسرائیلی به شمار می رود. آن دو فرزندان سامی اوفر بزرگ ترین سهامدار بانک مزراحی طفحوت می باشد. ایال اوفر در سال گذشته 100 میلیون دلار سرمایه خود را افزایش داد.
اما گیل سوید به لحاظ سرمایه در مقام نهم قرار دارد و میزان دارایی 1 میلیارد و 800 میلیون دلار است. بخش عمده فعالیت اقتصادی او در کمپانی تشیک بوینت متمرکز است.
"تیدی ساگی" در رتبه دهم قرار دارد و میزان دارایی او بین 1 میلیارد و 500 میلیون دلار تا 2 میلیارد دلار است. وی در سال جاری 450 میلیارد دلار سود کرد. نام وی طی چند سال گذشته در زمینه توسعه کمپانی طراحی برنامه های رایانه ای و ماهواره ای می درخشد.
گفتنی است که 14 خانوار دیگر وجود دارد که ارزش سرمایه هر یک از آنها بین یک میلیارد تا یک میلیارد و 400 میلیون دلار است و ارزش کل سرمایه آنها به 18 میلیارد و 600 میلیون دلار می رسد و این بدان معناست که 24 خانواده در اسرائیل وجود دارد که ارزش دارایی آنان به 54 میلیارد دلار می رسد و این میزان تقریبا 5/57 درصد مجموع دارایی و سرمایه 500 خانواده بزرگ ثروتمند رژیم صهیونیستی را تشکیل می دهد که ارزش دارایی آنها بین 55 میلیون دلار تا 8 میلیارد دلار است که ما در اینجا به بررسی 3 خانواده می پردازیم.
خانواده شتراوس در مقام یازدهم قرار دارد و ارزش دارایی و سرمایه آن بین یک میلیارد و 500 میلیون دلار تا 1 میلیارد و 600 میلیون دلار است.
چند سال پیش این خانواده در صدر لیست سرمایه داران قرار داشت، خانواده مذکور در سال گذشته میزان سرمایه خود را 200 میلیون دلار افزایش داد، این خانواده بزرگ ترین کمپانی مواد غذایی رژیم صهیونیستی به شمار می رود، بخش عمده فعالیت های آن بر تولید لبنیات و بستنی استوار است. لازم به ذکر است که این خانواده با شرکت تولید شیرینیجات "عیلیت" همکاری می کند.
اما خانواده کاهان در مرتبه دوازدهم قرار دارد و ارزش سرمایه آن بین 1 میلیارد و 500 میلیون دلار تا 1 میلیارد و 600 میلیون دلار است. این خانواده در زمینه تولید رایانه و و نرم افزار و فن آوری های پیشرفته فعالیت می کند.
اما خانواده فیدرمن مقام سیزدهم را به خود اختصاص داده است که ارزش سرمایه آن بین 1 میلیارد و 400 میلیون دلار تا یک میلیارد و 500 میلیون دلار است، این خانواده در سال گذشته 200 میلیون دلار سود کرد.  
از میان 500 خانواده سرمایه دار صهیونیستی یک فرد عربی به لحاظ سرمایه داری در مقام 429 قرار دارد. او یک بازرگان است و بدیع بشاره طنوس نام دارد و از اهالی شهر الناصره می باشد. وی صاحب یکی از بزرگ ترین شرکت های انبوه ساز اسرائیلی می باشد. این کمپانی در برخی کشورهای اروپای شرقی فعالیت می کند. طنوس این شرکت را در دهه 70 تاسیس کرد و بعدها برادرش صبحی به او پیوست، ولی چند پیش صبحی از این شرکت جدا شد و یک شرکت مستقل را تاسیس کرد.
دو خانواده عربی تا چندین سال پیش در لیست سرمایه داران قرار داشتند، در دهه 90 سه خانواده عربی در لیست سرمایه داران قرار داشتند. خانواده شقحه که از این لیست خارج شد در زمینه واردات مواد غذایی شهرت داشت. این خانواده در پی فسخ مشارکت میان پسر عموهایش صورت گرفت.
بر اساس گزارش مجله دی مارکر، سرمایه شرکت بدیع طنوس که پسرش الیاس آن را مدیریت می کند، بین 90 میلیون تا 110 میلیون دلار است. وی در سال گذشته 10 میلیون دلار سود کرد. 


مرکز اطلاع رسانی فلسطین