خاطره ناطق نوری از دیدار با بی‌نظیر بوتو: بچه زیاد دارم، از هر سایزش بخواهید


1416 بازدید

خاطرات شخصیت‌های سیاسی و مذهبی می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ و سیاست ایران بسیار جالب توجه باشد. یکی از این سیاستمداران ناطق نوری است. به گزارش نامه، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی که عهده‌دار ریاست دفتر بازرسی نهاد مقام معظم رهبری است در خاطرات خود به دیدار با نخست‌وزیر سابق پاکستان اشاره می‌کند و می‌گوید: در ملاقات با بی‌نظیر بوتو سال ۷۳ اتفاق جالبی افتاد و آن اینکه در حین مذاکره، نزدیک ظهر، بچه ایشان از مدرسه آمد و پیشکارش او را آورد. یک بچه شش، هفت ساله‌ای بود که یک دفعه دوید طرف مادرش – در حالی که ما داشتیم مذاکره می‌کردیم و جالب این بود که خانم بوتو مذاکره را قطع کرد و بچه‌اش را به بغل گرفت و روی زانویش نشاند و بوسید.
 
من از این روحیه ایشان خیلی خوشم آمد خیلی مسلط بچه را نوازش کرد و بعد هم گفت: پسرم است. گفتم البته محسوس بود و خیلی کار خوبی کردید که تحویلش گرفتید. بعد هم یک شوخی با هم کردیم؛ ایشان به من گفت: شما چند تا بچه دارید؟
 
من گفتم: بچه زیاد دارم از هر سایزش را بخواهید؛ از دانشگاهی تا دبستانی دارم. با این جواب همه خندیدند. آن جلسه مذاکره مدتی تحت تاثیر این اتفاق به تعارفات و خوش و بش گذشت و مقداری هم راجع به مسایل فی‌مابین ایران و پاکستان، مواد مخدر و مرز مشترک و قاچاق و مساله کشمیر و مشترکاتی که با هم داشتیم بحث شد.