مطبوعات گذشته کشور با شما سخن می‌گوید/ انتشار ناگفته‌هایی از امید فردا


1894 بازدید

مطبوعات گذشته کشور با شما سخن می‌گوید/ انتشار ناگفته‌هایی از امید فردا

داود علی‌بابایی، ‌مدیر انتشارات امید فردا، درباره کتاب‌هایی که از سوی این ناشر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این انتشارات با 84 عنوان کتاب به نمایشگاه می‌آید. کتاب‌های «پیرامون گفته‌ها و ناگفته‌ها (جامعه، مردم و مشکلات در دو دهه اخیر)»،‌ «مطبوعات گذشته کشور با شما سخن می‌گوید» در سه جلد،‌ «نامه‌ها، گلایه‌ها، مقاله‌ها و گفت و گوها» و چاپ یازدهم «بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟) آثاری هستند که برای نخستین‌‌بار در نمایشگاه کتاب امسال ارایه می‌شوند. 
 
وی با اشاره به فهرست پر فروش‌های این انتشارات در سال گذشته گفت: کتاب‌هایی با عناوین ‌«تخت فولاد: جایگاه اندیشه‌های آیت‌الله سیدمحمدباقر درچه‌ای» (در مورد مناظره آیت‌الله محمدباقر درچه‌ای با شاگردانش) (داود علی‌بابایی) و «در میهمانی حاجی آقا: داستان یک اعتراف در سال 1369» (حبیب داوران و فرهاد بهبهانی) کتاب‌های پرفروش این انتشارات در سال گذشته بوده‌اند. 

کتاب تخت فولاد با شرح کوتاهی از زندگانی آیت‌الله «سید محمدباقر درچه‌ای» آغاز شده و علاوه بر این استادان، شاگردان، تالیفات و خصوصیات اخلاقی وی معرفی شده است. در ادامه حکایت‌هایی درباره سید محمدباقر درچه‌ای گرد آمده و دیدگاه وی در باب موضوع‌هایی چون شفاعت، معجزه، توحید و عقل تشریح می‌شود. همچنین کتاب «در مهمانی حاجی آقا‌ و داستان یک اعتراف » خاطرات دو تن از کسانی است که سال 1369 بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه درباره هر یک از این کتاب‌ها توضیح داد و گفت: کتاب «پیرامون گفته‌ها و ناگفته‌ها» دربردارنده مطالبی پیرامون مشکلات و مصایب مردم و جامعه و عکس‌العمل مسوولان و کارگزاران نظام در رویارویی با آن‌ها در دو دهه اخیر (1370 تا 1385) است. «مطبوعات گذشته کشور با شما سخن می‌گوید» دربردارنده مطالب گوناگون فرهنگی و اجتماعی نشریات گذشته کشور، در دهه 1320 شمسی است. هدف از جمع‌آوری این مقالات، برداشتن گامی برای گسترش فرهنگ مردمی و جامعه کنونی ایران بوده است.

وی افزود: چاپ دوم جلد نخست کتاب‌ «قتل‌های سیاسی و تاریخی سی قرن ایران» (جعفر مهدی‌نیا)، «معمای اشغال سفارت آمریکا در تهران» (جعفر مهدی‌نیا)، «زندگی سیاسی ابراهیم حکیمی» (جعفر مهدی‌نیا)، «زندگی سیاسی- اجتماعی عبدالله بهبهانی» (شهریار بهبهانی) ، «زندگی سیاسی هژیر» (جعفر مهدی‌نیا) و «پنجاه روز تاریخی» (حبیب‌الله شاملویی)، فهرست کتاب‌های بازچاپی این انتشارات هستند که برای نمایشگاه کتاب در نظر گرفته‌ شده است.


ایبنا