هنوز نمی‌دانید امام خمینی(ره) برای شما چه نعمت و قدرتی پدید آورد


1565 بازدید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از بیروت، در پی سفر مدیرعامل و هیئت همراه به بیروت، این هیئت با خانواده‌های شهدای حزب‌الله لبنان از جمله پدر و مادر شهید عماد مغنیه (قهرمان مقاومت لبنان) و تعدادی از مجروحان حزب‌الله و مدافعان حرم در سوریه، دیدار کردند.

در این دیدار فایز مغنیه پدر شهید عماد مغنیه وجود جمهوری اسلامی را مایه عزت و سربلندی عنوان کرده گفت: امام خمینی برای ما عزت آورد، جمهوری اسلامی برای ما و جهان اسلام عزت آورده است.

 

شهید عماد مغنیه اسطوره مقاومت

 

فایز مغنیه پدر و حاجیه ام‌عماد مادر شهیدان مغنیه

مجید قلی‌زاده در ادامه با توجه به سخنان پدر شهید مغنیه گفت: ما در جمهوری اسلامی در جنگ هشت ساله‌مان بیش از 200هزار شهید دادیم اما در جمهوری اسلامی میان شهدای‌مان به شهید حاج عماد مغنیه افتخار می‌کنیم و ایشان بین شهدای ما می‌درخشد.

 

پدر شهیدان مغنیه در حال نشان‌دادن تصاویر فرزندان شهیدش به قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم

فایز مغنیه پدر شهیدان مغنیه هم در ادامه تصریح کرد: من هم افتخار می‌کنم. معتقدم فرزندم یکی از همین شهداست. ما چند باری همراه با عماد مغنیه، حضوری خدمت امام خمینی(ره) رسیدیم. در یکی از این دیدارها امام فرمودند: «حاج عماد فرزند من است».

 

فایز مغنیه پدر و حاجیه ام‌عماد مادر شهیدان کنار قاب تصویر فرزندان شهید

وی گفت: شهدای ما و شهدای ایران هیچ فرقی با یکدیگر ندارند. همه‌شان شهدای جهان اسلام هستند. ان‌شاءالله خداوند عاقبت ما را ختم به شهادت کند. خدا به ما لطف کرده که این‌چنین بچه‌هایی داریم که از 11 یا 12 سالگی در خدمت اسلام و اهل جهاد بودند و همگی به شهادت رسیدند.

در این دیدار حاجیه ام‌عماد مغنیه مادر شهیدان مغنیه نیز گفت: ما لبنانی‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران می‌آمدیم، چرا که در ایران امام رضا(ع) را داشتیم. از لبنانی‌ها هرکس برای زیارت عتبات عالیات می‌رفت قطعاً به ایران برای زیارت امام رضا(ع) هم می‌آمد. اما این ارتباط بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک‌طور دیگری شده است. چرا که ما بعد از پیروزی انقلاب با ایران یکی شده‌ایم، همان‌طور که شما در زمان جنگ با عراق می‌جنگیدید ما نیز با اسرائیل می‌جنگیدیم. این همکاری و تعاون بین جمهوری اسلامی و جبل عامل در جنوب لبنان هرچه بیشتر تقویت شود، بهتر است، چون ما یکی هستیم. دشمن ما یکی و تمام مشکلات ما یکی است. پدر و مادر من 60 سال پیش آن‌چنان مشتاق زیارت امام رضا(ع) بودند که با زحمت و سختی در سفری که حدود دو ماه طول کشید، به ایران آمدند. در حقیقت ارتباط ما با ایران اعتقادی و قلبی است و همین نکته رمز استقبال از انقلاب اسلامی میان ملت‌ها است.

 

یکی از عکسهایی که مادر شهید مغنیه به مدیران تسنیم نشان داد که شهید عماد مغنیه از جوانی طرفدار امام خمینی(ره) بوده است

حاج عماد از همان هنگام ورود حضرت امام(ره) به ایران در حالی که 16 سال بیشتر نداشت مردم را به همراهی با انقلاب اسلامی تشویق می‌کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همراه و هم‌پای انقلاب بود و از همان اولین سال اعلام راهپیمایی روز جهانی قدس در برگزاری و شرکت در راهپیمایی نقش مؤثر داشت.

وی با ذکر خاطره‌ای از شهید عماد مغنیه در هنگام تشرف به مکه گفت: زمانی که جنگ تحمیلی صدام با ایران شروع شده بود، عماد تصویری از حضرت امام(ره) که پشت آن چسب وجود داشت را به پشت پلیس‌های سعودی می‌چسباند و آن‌ها درحالی که عکس امام(ره) روی لباسشان بود میان مردم می‌چرخیدند و متوجه نمی‌شدند که چه‌کسی عکس را روی لباس آن‌ها چسبانده است.

 

شهید عماد مغنیه اسطوره مقاومت

حاجیه ام‌عماد مغنیه مادر شهید مغنیه همچنین با اشاره به تفکرات انقلابی حاج عماد افزود: عماد از همان اول حامل فکر و اندیشه امام بود. حاج عماد سعی می‌کرد که اندیشه امام را منتشر کند و می‌گفت که این انقلاب (یعنی انقلاب امام خمینی) انقلاب همه ماست. انقلاب نجات‌دهنده همه ما است. واقعاً خداوند امام خمینی را به‌موقع برای ما فرستاد تا ما را نجات دهد. فاصله مرز اسرائیل تا بیروت مسافتی طولانی است اما اسرائیل در سال 1982 در عرض 6 روز همه‌جا را تا بیروت اشغال کرد، به‌جز ضاحیه. اسرائیل تا 3 کیلومتری ضاحیه رسید، اما بیشتر و فراتر نیامد. نیروهای مقاومت فلسطینی که آن زمان فتحی‌ها بودند، سلاح‌های بسیاری داشتند اما یک تیر هم نتوانستند به آن‌‌ها بزنند. در مقابل ما با همان سلاح‌های فلسطینیان جلوی اسرائیل ایستادیم، حسابی ایستادیم و آن‌ها را شکست دادیم.

 

مادر شهید از خاطرات فرزندان شهید به مدیرعامل تسنیم گزارش می‌دهد

وی به ایستادگی مقابل اسرائیل اشاره کرده گفت: یک منطقه‌ای در بیروت است که اسرائیلی‌ها 17 روز در آنجا ایستادند و نتوانستند حرکت کنند و ما از فلسطینی‌ها سلاح گرفتیم و جلوی اسرائیلی‌ها ایستادیم و آن‌ها را شکست دادیم. حاج عماد در آن زمان اینجا نبود، یکی از روزهایی که عماد از بیروت به ایران رفت این داستان اتفاق افتاد و حمله کردند. به‌محض اینکه عماد متوجه شد، برگشت. جوانانی که جلوی اسرائیل ایستادند تعدادشان کم بود. حاج عماد برگشت و این جوانان را به‌خوبی رهبری کرد و با کمک خداوند توانستند اسرائیل را از همه‌جا بیرون بیندازند و اسرائیل ذلیلانه عقب‌نشینی کرد، یک شکست مفتضحانه‌ای برای اسرائیل بود. هفت روز سعی کردند که وارد ضاحیه شوند اما نتوانستند بیش از سه کیلومتری ضاحیه نزدیک شوند. در این جنگ پای حاج عماد در منطقه الغبیری ضربه دید و زخمی شد.

 

زمانی که اسرائیلی‌ها نتوانستند به ضاحیه نزدیک شوند و شکست خوردند به صبرا و شتیلا رفتند و آن فاجعه بزرگ را ایجاد کردند. ما به‌خاطر شهادت شهدای‌مان خدا را شکر می‌کنیم. اگر شهید نمی‌دادیم اسرائیلی‌ها هنوز در بیروت و لبنان بودند و ما را بسیار اذیت می‌کردند، همان‌طوری که الآن در فلسطین هستند. قیمت راندن این صهیونیست‌های اشغالگر و متجاوز همان خون شهداست. ما از جمهوری اسلامی تشکر می‌کنیم، چون اگر جمهوری اسلامی نبود ما الآن در این اقتدار نبودیم.

 

قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم در این دیدار با اشاره به مسئله مقاومت جمهوری اسلامی گفت: اگر جمهوری اسلامی بعد از سی و پنج سال ایستادگی مایه نگرانی برای دشمنان از جمله صهیونیست‌ها، استکبار جهانی و آمریکا شده است، یکی از دلایلش مقاومت و ایستادگی شما در لبنان است. اگر جمهوری اسلامی امروز سربلند و مقتدر است یکی از دلایل آن وجود امثال حاج عماد و شما پدران و مادرانی است که فرزندانتان را تقدیم  اسلام و انقلاب کرده‌اید.

 

تصاویر کودکی شهیدان مغنیه

در ادامه مادر شهیدان مغنیه تأکید کرد: من همیشه و هرگاه با ایرانی‌ها دیدار می‌کنم  به آنها می‌گویم قدر قدرت و نعمتی را که امام خمینی(ره) برای شما پدید آورد، بدانید و از آن محافظت کنید. شما هنوز نمی‌دانید امام خمینی(ره) چقدر زحمت کشیده و چه گوهری برای شما آورده است؟!

 

مادر شهید مغنیه در پاسخ این سؤال "اگر فرزند دیگری داشتید حاضر بودید او را هم در راه مقاومت نثار کنید؟" بی‌درنگ گفت: من یک کلمه معروفی را به سیدحسن نصرالله گفتم که کاش الآن هم من می‌‌توانستم فرزند دیگری داشته باشم که در راه اسلام مجدداً آن را تقدیم کنم. بسیار حیف شد که من جز این سه فرزند، فرزند دیگری نداشتم. بچه‌های مقاومت در مقابله با اسرائیل بسیار شهید داده و فداکاری کردند. اما ما توانستیم کرامت بسیار بالایی را به دست آوریم و این کرامت به‌سادگی به دست نیامده است. سنت الهی این است که حتماً باید با فداکاری و با قربانی چیزی را به دست بیاوریم. اگر این شهدا نبودند ما در این توطئه بسیار بزرگ از بین رفته بودیم، خون آن‌ها چنین پیروزی و عظمت را پدید آورد.

 

قلی‌زاده در پایان از پدر و مادر شهیدان مغنیه خواست تا هیئت ایرانی را با نصیحتی بدرقه کنند که در پاسخ مادر شهید مغنیه گفت: هدیه و توصیه من این است که حتماً مراقب جمهوری اسلامی باشید، اکنون کمی ترس در دل ما هست. این ارتباط برخی مسئولان جمهوری اسلامی با بیرون و و در واقع با آمریکا نزد ما ترس ایجاد کرده است. نکند سرمان کلاه بگذارند. ما فقط به ایران فکر می‌کنیم، مادر ما ایران است، پدر ما ایران اس،. ما فرزندان ایران هستیم، به همین خاطر بسیار نگران ایران هستیم، هشیار باشید، اینها قابل اعتماد نیستند.

مادر شهید مغنیه افزود: البته ما مطمئنیم و می‌دانیم که حتماً وجود امام خامنه‌ای مانع این توطئه‌ها خواهد بود و وجود ایشان برای ما موجب آرامش و اطمینان لیکن حذر واجب است و البته تا زمانی که جوانانی مثل شما در جمهوری اسلامی هستند، برای ما هم نقطه اطمینان  است ولی حذر از این‌ها واجب است.

قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم والدین شهیدان مغنیه را برای سفر به ایران دعوت کرد و گفت: از شما برای زیارت حرم امام رضا(ع) در مشهد مقدس و بازدید از خبرگزاری تسنیم دعوت می‌کنیم تا میزبانتان باشیم.

در پایان این دیدار والدین شهیدان مغنیه برای موفقیت خبرگزاری تسنیم در لبنان دعا کردند.

 

شهید عماد مغنیه

 

مدیرعامل و جمعی از مدیران تسنیم کنار پدر و مادر شهید

مدیرعامل و جمعی از مدیران تسنیم کنار پدر و مادر شهید

 

منطقه زندگی خانواده پدر و مادر شهیدان مغنیه که در جنگ 33روزه تخریب و پس از آن بازسازی شده است

منطقه زندگی خانواده پدر و مادر شهیدان مغنیه که در جنگ 33روزه تخریب و پس از آن بازسازی شده است


تسنیم