کرت ساننفلد؛ تنها تصویربردار ۱۱ سپتامبر که فیلمهایش مصادره شد


1494 بازدید

کرت ساننفلد؛ تنها تصویربردار ۱۱ سپتامبر که فیلمهایش مصادره شد

کرت ساننفلد اولین فردی است که بعد از وقوع حادثه سقوط برج‎های دوقلو آمریکا در حادثه ۱۱ سپتامبر توانست با مجوز از آن منطقه فیلمبرداری کند. امروز ساعت ۲۰ مستندی در مورد وی در ایوان شمس اکران میشود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کرت ساننفلد اولین فردی است که بعد از وقوع حادثه سقوط برج‎های دوقلو آمریکا در حادثه 11 سپتامبر توانست با مجوز از آن منطقه فیلمبرداری کند. بسیاری از فیلمهای او توسط ماموران دولت آمریکا ضبط شد اما او مقداری از این تصاویر را توانست پنهان کند.
کرت ساننفلد در 18 دسامبر 1962 در کلورادوی ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد و کودکی و نوجوانی خود را همانجا گذراند. او پس از فارغ التحصیلی در رشته امور بین المللی و اقتصاد از دانشگاه کلورادو، به عنوان عکاس و تصویربردار به استخدام «سازمان مدیریت بحران فدرال» ایالات متحده، فیما FEMA درآمد، سازمانی تابعه وزارت امنیت داخلی آمریکا که هدف آن مقابله با اثرات مخرب بلایای طبیعی و دست ساخته بشر و کاهش خسارات و تلفات در مواقع اضطراری است طبق قرارداد، ساننفلد موظف بود از ماموریتهای فیلما عکاسی و تصویر برداری کند. در جریان این ماموریتها ساننفلد کم کم متوجه فعالیتهای غیر عادی فیلما شد، از آن جمله به توسعه سلاحهای هستهای و بیولوژیک در انبارها و مراکز تحقیقاتی مخفی این موسسه اشاره شده است.
وقوع حادثه 11 سپتامبر زندگی ساننفلد را دگرگون کرد او که بلافاصله پس از اولین انفجار در برجهای سازمان تجارت جهانی، به دستور فیلما ماموریت یافته بود در منطقه حاضر شود و به تهیه عکس و تصویر بپردازد، با مستندات و مدارکی مواجه شده که بیان او که به روشنی نشان میداد دولت آمریکا، از وقوع حادثه خبر داشته و برای آن آماده بوده است. او ساعتها تصویر اختصاصی را که در منطقه صفر تهیه کرده است هرگز به فیما پس نداد.
از آن زمان تا کنون ساننفلد همواره تحت تعقیب دولت آمریکا بوده است در سال 2002 همسر اول او به دلیلی نامعلوم خودکشی کرد و دولت آمریکا به اتهام قتل همسرش او را مدتها در زندان نگه داشت و تحت شکنجه قرار داد اما بیگناهی ساننفلد اثبات شد و او پس از آزادی از زندان برای همیشه از آمریکا گریخت و به آرژانتین رفت. او در آرژانتین دوباره ازدواج کرد و اکنون با همسر و دو دخترش ساکن این کشور است اما همچنان تحت تعقیب دولت آمریکا قرار دارد او اصرار دارد تصاویر اختصاصی خود را در اختیار محققان و دانشمندان بگذارد تا بررسیهای آنها به طور علمی ثابت کند که حادثه 11 سپتامبر یک فریب بوده است.
مراسم رونمایی از  مستند «پروندههای K.S» که درباره اعترافات کرت ساننفلد درباره اسرار دولت آمریکا است برای نخستین بار با حضور مدیران سیاسی و فرهنگی و اهالی سینما و رسانه امروز 18 شهریورماه  ساعت 20 در ایوان شمس برگزار میشود.


تسنیم