همدان، شهری که ایستادگی‌اش را به الوند آموخت


1428 بازدید

همدان، شهری که ایستادگی‌اش را به الوند آموخت

همدان، شهر 8 هزار آلاله سرخی که الوندکوه، صلابت و ایستادگی‌‌اش را از آنها برگرفت.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، دیار هگمتانه دیار 8 هزار لاله به خون خفته‌ای است که نغمه‌خوان عشق خدا شدند و دست‌اندازی دشمنان بر کشور را برنتافتند.
همدان؛ دیار 8 هزار عاشق که در هشت سال دفاع مقدس دعای مادر را بدرقه راه کردند و هیچگاه سلام چشمان منتظر مادر را پاسخ ندادند.
همدان؛ دیار شهدای والفجر، کربلای 5، شلمچه و ... که همه حاکی از عشق ثارالله و صیانت از دیانت نبوی بود.
همدان؛ دیار مادران و کودکانی است که بمباران، شب‌های تنهایی آنها را روشن می‌کرد و چشمانشان با یاد دلیرمردانشان برق می‌زد.
همدان می‌بالد بر خود، می‌بالد به همه آن خون‌هایی که در راه دیانت و صیانت بر زمین ریخته شد.
می‌بالد بر استواری، پایداری و شجاعت دلیرمردانی که روزهای پرالتهاب هشت ساله را با خون خود سبز کردند و یاد آنها در همیشه تاریخ زمزمه خواهد شد.
همدان؛ همان که در هشت سال دفاع مقدس هشت هزار پاسبان عاشقش، کوه‌ها را خجل کردند و چون کوه در برابر ننگان زمانه ایستادند.
همدان، شهری که الوند صلابت نگاهش را از خون‌های سرخ جوانانش گرفت و مریدش شد.
همدان؛ شهری که نام اسلام و ایران را در آلبوم ذهن مردم ماندگار کرد تا روزها و سال‌ها بتوانیم جرعه‌نوش خاطرات آنها شده و هماره از آموخته‌هایشان سیراب شویم.
همدان؛ شهر سردارانی که سرهایشان آماج اصابت تیرها و گلوله‌ها شد تا ما بمانیم و از خط سرخ شهیدان در سبزی و خرمی کشورمان ره‌توشه برگیریم.
پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین همواره شب‌های شورآفرین عملیات والفجر و کربلای 4 و 5 را که جوانانش تکه تکه بر زمین لبخند زدند را به یاد دارد و هماره بر قله‌های ترقی خواهد درخشید...
 
جوانان این دیار غریبانه رفتند؛
آری... غریبانه رفتند و هنوز یادشان بر تن بازماندگان و همرزمانشان لرزه خواهد انداخت وقتی که بر رفتنشان غبطه می‌خورند.
امروز همان فردایی است که شهدا نگرانش بودند، نگران نگاه چپ دشمنان قسم‌خورده این آب و خاک که با خون خود آن را صلابت بخشیدند.
و امروز همدان دیار خرم‌جاه است، خرم جاهی که بی‌نام آمد تا مادر و پدری را التیام‌بخش باشد، سپس گمنام شد تا با رفقای گمنامش همنام شود و پس از 37 سال نامش را افشا کرد تا غبار چشمان منتظر مادر را بشوید.


فارس