تجدید چاپ مجموعه سه ‌جلدی «فرهنگ کردی به فارسی»


1742 بازدید

تجدید چاپ مجموعه سه ‌جلدی «فرهنگ کردی به فارسی»

فرهنگ سه جلدی «فرهنگ کردی به فارسی» با نظارت محمد ماجد مردوخ‌روحانی از سوی نشر کردستان تجدید چاپ شده است. برای این ویرایش 230 دانشجو و استاد دانشگاه همکاری داشته‌اند.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمد ماجد مردوخ روحانی، پژوهشگر و سرپرست دپارتمان زبان و ادبیات کردی دانشگاه کردستان اظهار کرد: مجموعه سه جلدی «فرهنگ کردی به فارسی» که حاصل پژوهش و تحقیق این دپارتمان است و سال 78 از سوی نشر کردستان منتشر شده بود، اکنون با ویرایش جدید از سوی همین موسسه انتشاراتی به‌ قیمت 66 هزار تومان تجدید چاپ شده است.

وی گفت:‌ در چاپ نخست این فرهنگنامه حدود 107 نفر شرکت داشتند و در ویرایش جدید حدود 230 نفر دانشجو و استاد دانشگاه با این دپارتمان همکاری کردند.
 
روحانی افزود: در ویرایش جدید 18 هزار لغت و 13 هزار ترکیب اسم، فعل و سایر قاعد دستوری را اضافه کردیم. این مجموعه سه‌جلدی دوهزار و 912 صفحه است.

این پژوهشگر زبان کردی عنوان کرد: ما برای این‌که «فرهنگ کردی به فارسی» را روان، ساده و قابل دسترس کنیم، دو جلد فرهنگنامه دیگر که یکی از آن‌ها قطع متوسط با ‌یک‌هزار و 500 صفحه و یکی جیبی با 85 صفحه از سوی نشر کردستان چاپ کردیم.

به گفته وی در دپارتمان زبان و ادبیات کردی که در دانشگاه کردستان مستقر است، حدود 430 دانشجو فعال و استاد دانشگاه عضو هستند.
 
محمد ماجد مردوخ‌روحانی، پژوهشگر و سرپرست دپارتمان زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان دارای مدرک مهندسی شیمی است. مجموعه سه جلدی «فرهنگ کردی به فارسی» وی از سوی نشر کردستان با قیمت 66 هزار تومان تجدید چاپ شده است.


ایبنا