جوانان خرمشهر بهترین الگو برای کودکان و نوجوانان امروز ما هستند


1867 بازدید

جوانان خرمشهر بهترین الگو برای کودکان و نوجوانان امروز ما هستند

سوم خرداد یادآور رشادت های مردان و زنانی است که با دست خالی در برابر هجوم ددمنشانه به خاک میهن عزیزمان ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک شریف به دست دشمن بیافتد. با این ادبیات دفاع مقدس بویژه در حوزه کودک و نوجوان آنطور که باید در خدمت این حماسه ماندگار نبوده است و همچنان راه های نرفته بسیاری برای معرفی و تشریح هشت سال دفع مقدس باقی است.
محسن عمادی، مدیر مسوول انتشارات شهید ابراهیم هادی در گفتگو با خبرنگار ایبنا گفت: به واقع جنگ و دفاع مقدس خصوصا حماسه فتح خرمشهر، باب جدیدی درحوزه ادبیات کشور ما به ویژه حوزه کودک و نوجوان باز کرده  و باید گفت یکی از دلایل مهم اهمیت ادبیات پایداری در کشور ما تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه بوده است . در واقع ایشان اولین کسی بودند که مردانه وارد این عرصه شدند و به تبیین اهمیت این حادثه عظیم تاریخی در کشور پرداختند وبه دنبال آن، این فرهنگ در جامعه نهادینه شد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس در کشور ما از جمله موضوعات مهمی است که نویسندگان از چشم اندازهای مختلف به آن پرداخته اند و در این زمینه دست به تولید آثار ارزشمندی نیز زده اند.

مدیر مسوول انتشارات شهید ابراهیم هادی گفت: برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس نباید از کودکان و نوجوانان غافل شد، چرا که زنده نگه داشتن یاد و خاطره رزمندگان و سلحشوران هشت سال دفاع مقدس، وظیفه‌ای مهم و همگانی است که در راستای آشنا کردن نسل‌های آینده با فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس  نقش موثری ایفا می‌کند.

عمادی گفت: همه ما باید برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده این کشور ،فراگیر و گسترده تلاش کنیم و این فرهنگ زمانی در بین جوانان و نوجوانان کشور نهادینه می‌شود که نویسندگان ما فرهنگ ایثار و استقامت را که برگرفته از آموزه‌های ائمه معصومین (ع) است و در هشت سال دفاع مقدس تمام قد به ظهور رسید را به بهترین شکل به جوانان و نوجوانان در قالب شعر و داستان نشان دهند. 

مدیر مسوول انتشارات شهید هادی الگوپذیری را یکی از شاخصه‌های جوانی دانست و بیان کرد: جوانانی از خرمشهر همچون حسین فهمیده و بهنام محمدی که در طول هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند و بسیاری از آنها به شهادت رسیدند، می‌توانند بهترین الگوبرای کودکان و نوجوانان ما باشند.

عمادی افزود: دفاع مقدس ما با دیگر جنگ ها متفاوت است، در دفاع ما نوجوانان و جوانان کم سن و سال زیادی حضور داشتند که مردانه جنگیدند و بسیار بزرگ‌تر از سن خود ظاهر شدند.  برخی معتقد هستند که مساله جنگ به خاطر ناملایمات و خشونت ها با روحیه کودک و نوجوان بیگانه است که به نظر من کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد چون جنگ تحمیلی، بخشی از تاریخ معاصر کشور ماست و نوجوانان باید با آن آشنا شوند.

عمادی گفت: با آنکه در سالهای اخیر به دلیل افزایش هزینه ها و مشکلات به وجود آمده در حوزه نشر، انتشار کتابهای مختلف با مشکلاتی مواجه شد، اما کتابهای دفاع مقدس با استقبال چشمگیر علاقمندان روبه روست و این نشان می دهد که مردم ما تا چه اندازه به تاریخ و گذشته خود و فرهنگ ناب ایرانی اسلامی خود وفادارند و به آن اهمیت می دهند.

وی در پایان سخنان خود یاد آور شد: انتشارات شهید ابراهیم هادی به صورت تخصصی در حوزه دفاع مقدس فعالیت خود را از سال 86 آغاز کرد و تا به امروز با انتشار ده ها عنوان کتاب از جمله سلام بر ابراهیم، غلامرضا، کبوتران حرم، همسفر شهدا، برفراز آسمان، شیدای شهادت، شناسایی، دیدار با ملائک و... فعالیت خود را ادامه می دهد.


ایبنا