خانه کتاب به دنبال کسب تجربه از بانک‌های جهانی کتاب


1576 بازدید

خانه کتاب به دنبال کسب تجربه از بانک‌های جهانی کتاب

 علی اوجبی،‌ داریوش مطلبی و مجتبی تبریز‌نیا از مسئولان خانه کتاب برای حضور در نمایشگاه فرانکفورت عازم آلمان شدند. خانه کتاب در این دوره علاوه بر معرفی نشر ایران و ارائه آثار منتشره خود به دنبال کسب تجربه از بانک‌های جهانی کتاب است.
 
علی اوجبی معاون فرهنگی خانه کتاب در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به حضور موسسه خانه کتاب در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت:‌ تا پیش از دولت نهم و دهم موسسه خانه کتاب به صورت مستقل در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت می‌کرد‌، البته نه به عنوان ناشر بلکه به عنوان موسسه اطلاع‌رسانی کتاب ایران،‌ در دولت نهم و دهم خانه کتاب نیز به همراه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در نمایشگاه شرکت داشت.
وی افزود: اما امسال قرار بر این شد که بازگردیم دوباره به همان سال‌های حضور مستقل،‌ و به عنوان موسسه اطلاع‌رسانی کتاب و ناشر مجموعه‌هایی چون دانشنامه خلیج فارس،‌ قرآن‌پژوهان و... در نمایشگاه شصت و پنجمن کتاب فرانکفورت شرکت داشته باشیم.
اوجبی تصریح کرد: بر این اساس کاتالوگ‌هایی از آمار نشر ایران،‌ تعداد کتاب‌های منتشره پس ا انقلاب و معرفی مجموعه‌هایی که خانه کتاب منتشر کرده است،‌ به زبان انگلیسی منتشر کرده‌ایم که این کاتالوگ‌ها در نمایشگاه فرانکفورت عرضه می‌شود.
وی از حضور جدی موسسه خانه کتاب به عنوان یک ناشر خبر داد و گفت:  تلاش داریم تا در جهت کپی‌رایت آثار فعالیت‌های جدی و موثری داشته باشیم‌،  بر این قرارهای ملاقاتی نیز تنظیم شده است.چرا که ناشران بسیاری خواستار دستیابی به آثار ایران‌شناسی،‌  دینی و فلسفی هستند،‌ تنها باید آثار تولید شده در این زمینه را به آن‌ها معرفی کنیم.
اوجبی به حضور هیئت سه نفره از خانه کتاب در فرانکفورت خبر داد و گفت: آقای شجاعی صائین مدیرعامل خانه کتاب به عنوان کارشناس از طرف موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی حضور خواهند داشت‌،  بنده به سمت معاون فرهنگی خانه کتاب،‌ داریوش مطلبی، معاون فناوری و اطلاع‌رسانی موسسه خانه کتاب‌،‌ و مجتبی تبریز‌نیامدی رواحد اطلاع‌رسانی خانه کتاب در نمایشگاه فرانکفورت حضور خواهیم داشت.
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا خانه کتاب با موسسات و بانک‌های اطلاعاتی جهانی کتاب نیز قرارهایی برای ملاقات خواهد داشت‌، گفت:‌ بله با برخی از موسسات و بانک‌های اطلاع‌رسانی کتاب قرارهایی تنظیم شده است،‌ البته هدف ما بیشتر مسب تجربیات آن‌ها در این زمینه است و به دنبال تبادل بانک‌های کتاب با یکدیگر نیستیم.


تسنیم