جشن انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه پهلوى


2138 بازدید

جشن انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه پهلوى
شماره: 8828/ ه تاریخ 6/9/46



کمیته انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه پهلوى که با شرکت عده‏اى از دانشجویان تشکیل شده است بمناسبت میلاد حضرت قائم آقاى دکتر مطهرى استاد دانشگاه تهران را بشیراز دعوت و ایشان بمناسبت فوق در شب تولد حضرت قائم در آمفى تأتر دانشکده ادبیات و علوم دانشگاه پهلوى سخنرانى مبسوطى ایراد نمودند تا آنجا که کسب اطلاع شده گرداننده اصلى انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه پهلوى آقاى حدادى مى‏باشد که دوره فوق لیسانس خود را در رشته فیزیک در دانشگاه پهلوى مى‏گذراند نامبرده لیسانس خود را از دانشگاه تهران گرفته است اشخاص دیگرى که فعالیتشان در انجمن فوق حتمى است آقایان دکتر احمد منصورى استاد زبانهاى جدید و محمدرضا جلالى تهرانى دانشجوى سال چهارم کشاورزى و آقاى ظهور دانشجوى سال پنجم مهندسى مى‏باشد.

نظریه منبع : جلسات انجمن دانشجویان اسلامى بطور مخفیانه تشکیل میشود و منحصرا عده‏اى را که خود گردانندگان تشخیص مى‏دهند در جلسات راه میدهند ضمنا مخارج تردد آقاى دکتر مطهرى را انجمن متقبل شده و آقاى دکتر منصورى نیز کمک مالى نموده است و نیز دکتر مطهرى در شیراز در منزل یکى از تجار میهمان بوده که دانشجویان انجمن از افشاى نام وى خوددارى میکنند.

ملاحظات :

1ـ به گزارش عملیاتى خبر رجوع شود.

2ـ مشروح جریان جشن و سخنرانى اشاره شده در اطلاعیه فوق طى گزارش خبرى 8698/ ه ـ 29/8/46 باستحضار رسیده است ضمنا دکتر مطهرى در شیراز در منزل حاج حسین نجات تاجر چاى که سوابق وى در مرکز مظبوط است اقامت داشته است.

3ـ در مورد دانشجو حدادى باستحضار میرساند که نام و شهرت صحیح وى باحتمال قوى عادل حدادى است و در مورد مشارالیه نظر آن اداره کل را به مکاتبات اخیر مهندس عبدالرحیم گواهى و مهندس علیمحمد یزدى معطوف مى‏دارد ضمنا نامبرده بطور مرتب در شیراز در جلسات تفسیر قرآن شرکت مى‏نماید.

4ـ بنظر مى‏رسد عادل حداد از سمپاتیزانهاى جمعیت نهضت آزادى است و باحتمال قوى هنگام تحصیل در دانشگاه تهران نیز فعالیت داشته است مشخصات کامل و یک قطعه عکس و خلاصه سوابق وى مورد نیاز است.

5ـ محمدرضا جلالى تهران داراى سابقه میباشد و در مورد وى امریه‏اى به شماره 35852/316 ـ 25/6/46 به 7/ ه صادر گردیده همچنین سوابق دکتر احمد منصورى طى گزارش خبرى شماره 8096 / ه ـ 1/11/45 به عرض رسیده و بررسى سوابق دانشجو ظهور به علت نداشتن مشخصات کامل فعلاً مقدور نیست.

رونوشت برابر اصل است.

بایگانى شود.

(12 ـ م ـ ط)