شهادت ۲۶۰۰ قاری و ۱۸۰ حافظ قرآن در ۸ سال دفاع مقدس


2007 بازدید

شهادت ۲۶۰۰ قاری و ۱۸۰ حافظ قرآن در ۸ سال دفاع مقدس

حجت الاسلام والمسلمین مازنی معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به معانی، عظمت و رستگاری جاودانه شهدا و به ویژه شهدای قرآنی گفت: تمام افرادی که به بشریت به گونه ‏ای خدمت کرده‌اند بر جوامع انسانی و بر افراد، حقی دارند؛ امّا هیچ کس به اندازه شهید، دارای حق نیست. او از همه بیشتر بر همگان حق دارد و به همین جهت است که بیشتر از همه در بین مردم محبوبیت پیدا کرده و در دل آنان جای گرفته است و این به آن سبب است که همه گروه‌هایی که به نحوی به بشریت خدمت می‌‏کنند، رهین فداکاری شهید هستند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) مى‌فرماید «اگر زندگى سعادت‌مندان و مرگ شهدا و نجات در روز جزا و امنیت در روز هراس و نور در روز ظلمت و سایبان در روز حرارتِ شدید و سیراب شدن در روز عطش و ارزش و سنگینى در روز سبکى اعمال را مى‌خواهى، پس قرآن را مطالعه کن، چرا که قرآن یادآور خداى رحمان و حافظ از شیطان و عامل برترى در ترازوى اعمال است».

وی با اشاره به وجود بیش از 40 هزار شهید والامقام با نام، القاب و کنیه‌های امام علی(ع)، گفت: شهدایی که دارای نام، القاب و کنیه‌های امام علی(ع) هستند حدودا 20 درصد از کل شهدا را شامل می‌شوند.

حجت الاسلام مازنی خاطر نشان کرد: شهادت 2 هزار و 600 شهید قاری قرآن، 800 معلم علوم قرآنی، 180 حافظ کل قرآن کریم و اشارات بدیع و ترسیم فضای معنوی و زلال مفاهیم قرآنی در متن وصایای این شهدا بیانگر آن است که شهدای قرآنی تمامی این اعجاز را درک کرده و به ما نشان دادند و جان خود را در راه اسلام و قرآن فدا کردند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید در پایان گفت: بیش از 2 هزار و 500 شهید در متن وصیت نامه‌شان از واژه قرآن استفاده کرده‌اند، 306 شهید توصیه به اهتمام در حفظ کلام الله مجید و 163 نفر از شهیدان قرآنی نیز مردم را به آموزش و قرائت قرآن کریم دعوت کرده‌اند.


تسنیم