«کمی تا آخر دنیا» روایتی از دوران اسارت


1986 بازدید

«کمی تا آخر دنیا» روایتی از دوران اسارت

کتاب «کمی تا آخر دنیا» خاطرات محمدرضا آقا محمدی، از رزمندگان گلپایگانی لشکر  امام حسین(ع) و دربردارنده فعالیت‌های او پیش از انقلاب، در دوران دفاع مقدس و دوران اسارت است. 

آقامحمدی مهم‌ترین انگیزه نوشتن کتاب «کمی تا آخر دنیا» را توجه و تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: در دیداری که ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ با رهبر انقلاب داشتیم، ایشان با سخنانی که داشتند و تاکیداتی که بر مکتوب شدن خاطرات رزمندگان، اسرا، جانبازان و فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس کردند ما را به ذوق آوردند و پس از آن دیدار برای جمع‎آوری خاطرات مصمم شدم و حدود یک سال کار تحقیقی و مطالعه داشتم تا توانستم خاطراتم را گردآوری کنم. 

محمدرضا آقا محمدی نویسنده کتاب «کمی تا آخر دنیا» متولد سال ۱۳۴۴ شهر گوگد، گلپایگان است که در سال 1361 به عضویت لشکر امام حسین(ع) به فرماندهی شهید حاج حسین خرازی در آمد. وی که حدود 6 ماه از حضورش در جبهه می‌گذشت و جوانی 17 ساله بود، در عملیات رمضان به اسارت رژیم بعثی عراق در آمد و حدود هشت سال در اردوگاه اسرا، در موصل چهار عراق بود. محمدرضا در طول ۶ ماه در اسارت توانست حافظ کل قرآن شود. 

محمدرضا آقا محمدی با مهم خواندن ادبیات دفاع مقدس برای انتقال به نسل‌های آینده کشور گفت: توصیه من به تمام رزمندگان، پیشکسوتان، آزادگان، جانبازان و فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس این است که خاطرات خود را برای نسل آینده مکتوب و در قالب کتاب در بیاورند. در حقیقت سربازی که خاطراتشان را می‌نویسند به نوعی تا آخر ایستاده است و در مقابل جنگ نرم و هجمه رسانه‌ای که دشمنان راه انداخته‌اند مقابله خواهد کرد. 

قسمتی از متن این کتاب روی جلد آن به این صورت آمده است: «...در کمال ناباوری پس از ۶ ماه توانستم به عشق زیارت امام خمینی حافظ کل قرآن کریم شوم، تشویق و ایجاد اعتماد به نفس توسط حاج آقا ابوترابی به کمک من آمده بود…
با ورودم به عرصه فعالیت‌های قرآنی و هم‌نشینی با قرآن توانستم مقداری از طراوت و شادابی و نشاط قرآن کریم را با خود قرین کنم، هم‌نشینی با کلام نورانی و معطر قرآن باعث شد از دلتنگی‌ها و احساس غربتم کاسته شود، احساس می‌کردم توان پیمودن مسیر طولانی اسارت که حتی پایان آن هم مشخص نبود را دارم...»

«کمی تا آخر دنیا» نوشته محمدرضا آقا‌محمدی، با شمارگان دو هزار و 500 نسخه، قطع رقعی، 244 صفحه با بهای 99 هزار ریال، اسفند 1392 از سوی انتشارات سوره مهر چاپ و همزمان با سوم خرداد ماه 1393، سالروز فتح خرمشهر، در آیینی با حضور سردار بهروز اثباتی فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح، در تالار اندیشه اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی گلپایگان رونمایی شد.


ایبنا