مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهید سعیدی در قم برگزار شد


1956 بازدید

مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهید سعیدی در قم برگزار شد

در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهید آیت الله سعیدی پدر امام جمعه قم و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور آیت الله نوری همدانی، نمایندگان دفاتر مراجع عظام تقلید، تولیت مسجد مقدس جمکران، استاندار و فرماندار قم، مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و مدیران سایر ادارات و نهادها برگزار شد.

همچنین در این مراسم فرمانده سپاه استان قم و معاونین وی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه، علما و روحانیون، کارکنان آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، اعضای هیئت رزمندگان اسلام و جمعی از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم عضو شورای قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه طی سخنانی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم به چهار مرحله حاکمیت سیاسی و دینی مومنین، امنیت فراگیر در جامعه و عبودیت و بندگی خالصانه خدا اشاره کرد و گفت: ناامنی در جوامع غربی به خاطر نبود معنویت است و در صورت استقرار نظام ارزشی، امنیت کامل محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام ارزشی در زمان ظهور امام زمان(عج) محقق و مستقر خواهد شد، به شرط حاکمیت مومنان در آیات قرآن اشاره کرد و افزود: شرط حاکمیت مومنان، داشتن ایمان کامل و عمل صالح است که متجلی در تبعیت محض از ولی و حجت خدا بوده و شهید سعیدی آن را به خوبی اثبات کرد.

حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه شهید آیت الله سعیدی خون پاک خود را در دفاع ولی فقیه و نایب حجت خدا در زمان خودش تقدیم کرد، ادامه داد: کسانی که ادعای حرکت در مسیر ولی خدا را دارند، اما در فعالیت‌های اجتماعی و درموضع گیری‌های سیاسی رو در روی ولی خدا می‌ایستند، بدون شک مشمول وعده الهی حاکمیت صالحان در زمین نخواهند شد.

عضو شورای قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه شهید آیت الله سعیدی نخستین مجتهد شهید نهضت اسلامی است گفت: این شهید بزرگوار همواره می‌گفت حضرت امام شبیه ترین فرد به امام زمان (عج) است و مکرر تاکید می‌کرد «به خدا سوگند اگر مرا بکشید و خونم بر زمین ریخته شود در هر قطره خون من نام مقدس خمینی را خواهید یافت» و در سخت ترین شرایط امام را تنها نگذاشت.

وی با اشاره به مبارزات شهید سعیدی در دوران ستمشاهی گفت: آن شهید بزرگوار در برابر تهدیدهای ساواک ایستاد و تا آخرین نفس به اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و مبارزه با طاغوت پرداخت.

در این مراسم همچنین یاد شهید حجت‌الاسلام سید حسین سعیدی فرزند شهید آیت الله سعیدی، موسس هیئت رزمندگان اسلام گرامی داشته شد.

آیت الله سید محمد رضا سعیدی درسال 1308 هجری شمسی در مشهد دیده به جهان گشود، تحصیلات خود را در این شهر آغاز کرد و سپس درمحضر آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) شاگردی کرد تا به درجه اجتهاد رسید.

وی پس از اینکه به دلیل مبارزات انقلابی دستگیر و به زندان قزل قلعه منتقل شد، در بازجویی‌ها با کمال شهامت از عقاید خود و پیروی از امام خمینی (ره) دفاع کرد. رژیم ستم شاهی تاب تحمل او را از دست داد و او را مورد وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها قرار داد ولی او همچنان بر سر عقاید خود ایستاد و سرانجام در تاریخ چهارشنبه بیستم خرداد 1349 زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها به شهادت رسید.


فارس