نامه هویدا به تیمسار سپهبد دکتر ایادى


2287 بازدید

 نامه هویدا به تیمسار سپهبد دکتر ایادى


تیمسار سپهبد دکتر ایادى

شماره : 39960 تاریخ 20/11/47



خواهشمند است مراتب زیر را به شرف عرض پیشگاه مبارک شاهنشاه آریامهر برسانند.

متاسفانه به علت ریزش مداوم برف در دو هفته اخیر و سرماى شدیدى که بعد از آن بروز کرد خسارات زیادى به اسفالت تعداد کثیرى از خیابانهاى تهران وارد گردید به قسمى که در اثر ایجاد چاله‏هاى زیاد و خرابى آسفالت عبور و مرور وسایل نقلیه در شهر با مشکلات فوق‏العاده‏اى مواجه شد. این وضع در اتوبوسرانى و تاکسیرانى و نقل و انتقال عمومى در داخل شهر اثر نامطلوبى گذارد و لازم بود

بلافاصله تصمیمات فورى و قاطعى براى رفع مشکل بزرگ پایتخت اتخاذ شود. در جلسه‏اى که با حضور مسئولین امور شهر و اتوبوسرانى و آب و برق و تلفن و راهنمایى و رانندگى در دفتر اینجانب تشکیل شد و با توجه به اینکه به علت سرماى شدید و احتمال ادامه ریزش برف موقع براى تجدید آسفالت خیابانها مناسب نیست و براى ترمیم و لکه‏گیرى آنها نیز هنگام شب به علت سرماى شدید نمى‏توان عمل نمود براى رفع مشکلى که در اثر این وضع براى خیابان تهران بوجود آمده است برنامه‏اى به شرح زیر تنظیم گردید.

1ـ شهردارى تهران چندین اکیپ مجهز براى لکه‏گیرى خیابانها تجهیز نموده و در حداکثر دو هفته کلیه خیابانهائى را که آسفالت آن آسیب شدید دیده و به علت ایجاد چاله‏ها و خرابى آسفالت عبور از آنها با اشکال مواجه گردیده لکه‏گیرى نمایند.

2ـ از اول فروردین که هوا براى آسفالت مناسب مى‏شود کلیه خیابانهایى را که آسفالت آن در اثر سرما و یخبندان آسیب دیده است با یک قشر آسفالت جدید روکش نمایند.

3ـ براى ایجاد هماهنگى بین سازمانهایى که براى اجراى برنامه‏هاى خود گاه ناگزیر به حفر قسمت‏هایى از خیابانها مى‏شوند همه ماهه به طور منظم کمیسیونى در شهردارى تهران با حضور شهردار پایتخت و مسئولین راهنمائى رانندگى و آب و برق و تلفن تشکیل شود و ترتیب ترمیم فورى هر قسمت را که براى اجراى برنامه‏هاى مزبور حفارى مى‏شود بدهند و در هر جا که مبادرت به حفر خیابان مى‏نمایند اداره راهنمایى و رانندگى وسایل ایمنى عابرین و وسایل نقلیه را براى تمام مدت شب و روز فراهم نماید.

4ـ براى جلوگیرى از هجوم جمعیت در ساعات معین و تسهیل عبور و مرور در خیابانها قرار شد اداره راهنمایى و رانندگى و شرکت واحد اتوبوسرانى تهران و حومه با وزارت آموزش و پرورش مذاکره و در صورت امکان ساعت کار دبستانها را از 5/8 به 9 و دبیرستان‏ها را از ساعت 8 به 21 8 تغییر دهند.

5ـ در مورد رفع مضیقه اتوبوسرانى و امکان استفاده از تعداد بیشترى اتوبوس و مینى‏بوس و تاکسى در شهر تهران طرح‏هایى در جهت واگذارى قسمت‏هایى از خطوط حومه به مؤسسات خصوصى و افزایش تعداد تاکسى‏هاى داخل و حومه شهر و ایجاد خطوط مینى‏بوس در داخل شهر با کمک بخش خصوصى در دست بررسى است و نتیجه متعاقبا به شرف عرض پیشگاه مبارک ملوکانه خواهد رسید.

امیرعباس هویدا