پیشنهاد افزایش کمکهای نظامی آمریکا به اسراییل


1819 بازدید

پیشنهاد افزایش کمکهای نظامی آمریکا به اسراییل

بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)بنقل از خبرگزاری رویترز در این لایحه که روز گذشته (دوشنبه) ارائه شد پیشنهادشده است کمکی 173 میلیون دلاری برای برنامه های دفاع موشکی مشترک اختصاص داده شودکه 34 میلیون دلار آن برای بهبود سامانه سیستم موشکی آرو و22 میلیون دلار نیز برای توسعه سامانه رهگیری گنبد آهنین درنظر گرفته شده است.

براساس این لایحه 117.2 میلیون دلار نیز برای توسع سامانه دفاع موشکی کوتاه برد بالستیک دیوید اسلینگ درنظر گرفته شده است. رهبران سنا و کمیته خدمات دفاعی مجلس نمایندگان آمریکا که لایحه بودجه دفاعی آمریکا برای سال 2014 را منتشر کردند خواستار رای گیری نهایی در این باره پیش از شروع تعطیلات شده اند.

براساس این لایحه 80 میلیون دلار سرمایه گذاری اضافی برای حل مشکل درخصوص شکست آزمایش دفاع موشکی درماه جولای گذشته اختصاص یافته است. سال گذشته یک پهپاد حزب الله لبنان به گنبد آهنین اسرائیل نفوذ کرد وتا عمق سرزمین های اشغالی پیش رفت. این جریان نگرانی مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی از ناکارآمدی این سپردفاعی به شدت افزایش داده است.

همچنین 30 میلیون دلار برای طراحی و توسعه راکت پیشرفته جدیدی که برای زدن اهداف موشکی، استفاده می شود در نظرگرفته شده است.تمامی کمکهای فوق الذکر علاوه بر کمکهای قبلی که سالانه به بیش از 3میلیارددلار بالغ میشود خواهدبود.

افزایش میزان کمکهای نظامی آمریکا به اسراییل درحالی است که آمریکا در حال حاضر در کانون یک طوفان مالی در بخش کلان وخرد اقتصادی خود است وچهار سال متوالی کسری بودجه تریلیون دلاری دولت آمریکا رابه شدت تحت فشار قرار داده است .

سال ها ولخرجی و اتخاذ سیاستهای غلط همزمان با تقلیل مالیات ها و لشگرکشی به اقصی نقاط جهان ، آمریکا را در معرض بزرگترین بدهی تاریخ قرار داده است. در حال حاضر بدهی های این کشور از رقم 16 تریلیون دلار فراتر رفته و هر آمریکایی از محل این بدهی ، بیش از 50 هزار دلار بدهکار است .

علاوه بر این موارد، رشد اقتصادی اندک،نرخ بیکاری بالا و چشم انداز رکود اقتصادی جدید، وضعیت معیشتی میلیون ها خانواده آمریکایی را به جز طبقه یک درصدی ها ( اصطلاحی که به ابرثروتمندان آمریکایی اطلاق می شود ) سخت تر کرده است .


قدسنا