رویکرد بین المللی «انجمن دفاع از قربانیان تروریسم» و معرفی گروهک‌های تروریستی دنیا


1560 بازدید

رویکرد بین المللی «انجمن دفاع از قربانیان تروریسم» و معرفی گروهک‌های تروریستی دنیا

داود احمدی گفت: انجمن دفاع از قربانیان تروریسم یک NGO ثبت شده متشکل از خانواده قربانیان ترور است که در عرصه مظلومیت این شهدای ترور  فعالیت می‌کند. هیات مدیره انجمن همه از خانواده شهدای ترور و از ایثارگران هستند. رویکرد ما بیشتر بین المللی هست که با سازمان‌های بین المللی کار می‌کنیم و اولین انجمنی هستیم که توانسته‌ایم مقام مشورتی سازمان ملل را در زمینه قربانیان ترور به دست بیاوریم و الان به عنوان یکی از نهادهایی هستیم که در این زمینه به سازمان ملل مشورت می‌دهیم.

وی افزود: به صورت مداوم در نشست‌های حقوق بشر سازمان ملل شرکت می‌کنیم و توانسته‌ایم تا به حال بسیاری از اتفاقات تروریستی که در دنیا افتاده را پوشش دهیم، در رابطه با آن‌ها کار کنیم و فعالیت‌هایی داشته باشیم. از جمله در رابطه با گروهک تروریستی داعش، بوکو حرام، جند الله و منافقین و بسیاری از گروه‌های تروریستی دیگر و معرفی جنایت‌هایشان فعالیت داشته‌ایم.

 احمدی با اشاره به تعامل با دیگر انجمن های مشابه در دنیا گفت: ما با بسیاری از انجمن‌های قربانیان ترور در دنیا کار می کنیم و عضو کمیسیون بین المللی قربانیان ترور هستیم که مقرش در فرانسه هست. چندین بار هم در کنگره بین المللی قربانیان ترور شرکت کرده‌ایم و توانسته‌ایم درباره این موضوع که ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای قربانی ترور هست یکسری صحبت ها را داشته باشیم و حق این عزیزان را تا جایی ادا کرده باشیم. ما با فعالیت بین المللی سعی داریم کلا موضوع ترور را محکوم کنیم. نه فقط موضوع ترور در کشور ایران را.

کارشناس غرفه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با اشاره به فعالیت‌های این انجمن در شهریورماه امسال گفت: 8 شهریور روز ملی مبارزه با تروریسم هست که ما چند نشست تخصصی در رابطه با بررسی دولت‌های تروریستی و اقدامات تروریستی که صورت گرفته است به صورت ویژه داریم و آن را برگزار خواهیم کرد.

نخستین نمایشگاه دستاوردهای نخبگان شاهد و ایثارگر کشور  از دوم تا پنجم شهریور ماه هم زمان با هفته دولت مقابل مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برپا است.


تسنیم