فعالیت های کتابخانه مرکزی و موزه‌های آستان قدس در تعطیلات نوروز


1833 بازدید

در راستای ارائه خدمات مطالعاتی و گردشگری به زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه‌السلام، کتابخانه مرکزی و موزه‌های آستان قدس رضوی در تعطیلات نوروز، دایر هستند.

رئیس روابط عمومی سازمان یادشده با بیان این مطلب گفت: «کتابخانه مرکزی در تعطیلات نوروز به غیر از روزهای یکم و سیزدهم فروردین، از ساعت 8 تا 19 در خدمت زائران و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است».

محمدجواد قوی بیان کرد: «در روزهای تعطیل رسمی نوروز، تالارهای قفسه‌باز خواهران و برادران از ساعت 8 تا 19 و روزهای غیر تعطیل رسمی از ساعت 7 تا 22 برای مطالعه و ارائه خدمات پژوهشی در خدمت‌ مراجعان، زائران و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی هستند».

وی افزود: «تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نیز در روزهای تعطیل رسمی از ساعت 8 تا 19 و در روزهای غیر تعطیل رسمی از ساعت 7 تا 22، آماده ارائه خدمات به اعضا و محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی است».

قوی تصریح کرد: «در تعطیلات رسمی نوروز، به غیر از روز 13 فروردین، کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم‌السلام به صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمات به زائران و مجاوران آستان ملکوتی حضرت رضا علیه‌السلام می‌پردازد».

وی با بیان این که برای رفاه زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه‌السلام، موزه آستان قدس رضوی نیز در تعطیلات نوروز، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی است، گفت: «در این روزها، گنجینه‌های قرآن و نفایس و هدایای مقام معظّم رهبری از ساعت 8 تا 19 و موزه مرکزی از ساعت 8 تا 21 برای عموم بازدیدکنندگان دایر هستند».

قوی به موزه مردم‌شناسی آستان قدس رضوی (بنای حمام مهدی‌قلی‌بیک)، واقع در ضلع غربی صحن جامع رضوی که یکی از زیباترین حمام ـ موزه‌های ایرانی است‌ اشاره کرد و افزود: «این موزه زیبا که هم از لحاظ هنر معماری دوره صفوی، هم از نظر جذابیت اشیای موزه‌ای، مورد توجه علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی قرار دارد، در تعطیلات نوروز از ساعت 8 تا 12:30، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی است».

گفتنی است که موزه مرکزی آستان قدس رضوی با شانزده گنجینه تاریخی و هنری منحصر به فرد، مانندِ قرآن و نفایس، هدایای مقام معظّم رهبری، فرش، تاریخ مشهد، مدال، هنرهای تجسّمی، صدف، تمبر، اسکناس و سکّه، نجوم و ساعت، ظروف و سلاح، در صحن کوثرِ حرم مطهّر امام رضا علیه‌السلام واقع است و همه‌روزه پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی و هنری است.


ical.ir