آرزویی که در کربلای ۵ برآورده شد


2570 بازدید

آرزویی که در کربلای ۵ برآورده شد

 ۲۴ ساعت قبل از عملیات کربلای ۵برای دیدار بار خانواده راهی شیراز شد و از یکا یک اعضای خانواده و اقوام و دوستان و آشنایان حلال بودی طلبید و راهی منطقه شد.
محمد محسن (رضا) در سال 1345 در شیراز دیده به جهان گشود. پس از پشت سر گذاشتن دوران طفولیت وارد دبستان شد. با توجه به شغل و مکان شغل پدر مجبور به تحصیل در سال آخر ابتدایی و اول راهنمایی در شهرستان بوشهر شد و سپس در شیراز به ادامه تحصیل پرداخت.محمد محسن  تحصیلات خود را تا چهارم دبیرستان ادامه داد و تا قبل از انقلاب به علت سن کمش تنها در پخش اعلامیه های امام خمینی (ره ) و نوار سخنرانی های ایشان و شرکت در مراسم و راهپیمایی ها به فعالیت می پرداخت .
 این تنها  در سایه اعتقادات دینی و مذهبی ایشان بود، زیرا از سال اول تحصیلی در مقطع راهنمایی در کلاس ها و جلسات قرآن که در مسجد محل "آقا باباخان" برگزار می شد شرکت می نمود،  تا اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 و به دنبال آن بروز جنگ تحمیلی از سوی استکبار به عضویت در گروه مقاومت محل درآمد و فعالیت خود را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر شروع کرد و در ادامه این راه به پاسداری از نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت. شعاع اینگونه فعالیت های وی به حضور فعالش در جبهه ها منجر شد از سال دوم دبیرستان که حدوداٌ یکسال از یورش وحشیانه رژیم بعثی عراق می گذشت در جبهه ها حضور یافت.
در طول مدتی که در جبهه ها به یاری دیگر همرزمانش شتافته بود در عملیات های پیروزمندانه و افتخار آفرینی همچون والفجر 8 ، کربلای 4 و کربلای 5 شرکت کرد و هم چنین در عملیات های کوچکی که زمینه ساز عملیات های بزرگ در غرب و جنوب کشورمان می شد در سمت های متفاوتی همچون آر پی جی زن ، بی سیم چی غواص که فرد ممتاز این شاخه بود شرکت فعال و موثر داشت . در طول مدت حضورش در جبهه صدماتی از جمله مجروحیت در آزاد سازی مجنون و موج گرفتگی در عملیات های غرب متحمل شد . این در حالی بود که در طفولیت و سنین جوانی دو بار در اثر صانحه تصادف با اتومبیل دچار مصدومیت شده بود ، لکن خداوند متعال او را در برابر حوادث حفظ نمود تا بتواند جان پاک خود را در راه اعتلای اسلام و میهن اسلامی فدا نماید .
محمد محسن در زمینه هنر خطاطی و ... تخصصی خاص داشت و در رشته ورزشی به کاراته و شنا علاقه ویژه ای داشت ، با پشتکاری بسیاری که داشت سوم دبیرستان را در جبهه ها با موفقیت پشت سر گذاشته بود تا اینکه زمان مشمولیتش در نظام وظیفه فرا رسید و از آنجا که دوست داشت در کنار برادران بسیج و سپاه  به مقابله با دشمنان بپردازد ،در سال چهارم دبیرستان بعنوان پاسدار وظیفه خدمت مقدس خود را در سپاه پاسداران شروع کرد .
مدتی را در عقیدتی سیاسی گذراند ،تا اینکه 24 ساعت قبل از عملیات کربلای 5برای دیدار بار خانواده راهی شیراز شد و از یکا یک اعضای خانواده و اقوام و دوستان و آشنایان حلال بودی طلبید و راهی منطقه شد.
 در عملیات پیروزمند کربلای 5 پس از رشادت ها در شب 29 دی ماه 65 در منطقه شرق شلمچه بر اثر ترکش خمپاره شهادت را با آغوش باز پذیرا شد .
پیکر پاک و مطهر محمد محسن (رضا) در 2 بهمن 65 بر روی دستان امت حزب اله شیراز تشییع و در گلزار شهدای شهر شیراز به خاک سپرده شد .


خبرگزاری بسیج