تقسیم کتاب‌ها بر اساس وقایع قبل و بعد از 15 خرداد


1602 بازدید

تقسیم کتاب‌ها بر اساس وقایع قبل و بعد از 15 خرداد

مسوول کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت از تقسیم‌بندی کتاب‌های این مجموعه در سه برهه تاریخی صدر اسلام و ائمه(ع)، تاریخ جنبش‌ها و انقلاب‌های مردمی در ایران قبل از نهضت 15 خرداد و تاریخ پس از نهضت 15 خرداد 1342 خبر داد.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انقلاب اسلامی، علیرضا رستمی گفت: کتابخانه «ایثار و شهادت» در سال 1383 پس از ادغام نهادهای ایثارگری تاسیس شد و پیش از این نامش کتابخانه تخصصی شهید و شهادت بود.

مسوول کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت از مجهز بودن این کتابخانه به حدود 450 اثر به صورت مولتی‌مدیا یاد کرد و ادامه داد: هدف از نگهداری منابع ایثار و شهادت در سراسر کشور، ذخیره‌سازی آن‌ها به عنوان سند و میراثی ماندگار برای آیندگان است.

مسوول کتابخانه ایثار و شهادت گفت: آثار این کتابخانه به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی است و شامل کتاب‌های دیجیتالی، نشریات تخصصی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بخش کتاب‌های مرجع است.

رستمی توضیح داد: سه برهه تاریخی برای دسته بندی کتاب‌ها در نظر گرفته شده است، تاریخ صدر اسلام و ائمه(ع)، تاریخ جنبش‌ها و انقلاب‌های مردمی در ایران و جهان قبل از نهضت 15 خرداد مثل انقلاب مشروطه و انقلاب کوبا و تاریخ پس از نهضت 15 خرداد 1342 مانند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که مخاطبان فراوانی را به خود اختصاص داده است.

وی شمار اعضای این کتابخانه را در تهران 700 نفر اعلام و اضافه کرد: علاوه بر تهران، در 20 استان کشور نیز کتابخانه ایثار و شهادت فعال است که استان‌های گلستان، یزد و قم از امکانات و فضای بهتری برخوردار هستند.

رستمی با بیان این‌که تاکنون برخی از مسوولان کشورهای الجزایر، عراق، کویت و لبنان از کتابخانه ایثار و شهادت بازدید کرده‌اند، یادآور شد: این کتابخانه به عنوان یک واحد اطلاع‌رسانی زیرمجموعه معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید محسوب می‌شود.

وی گفت: استفاده از این کتابخانه برای عموم آزاد است و متقاضیان با در دست داشتن معرفی‌نامه از محل اشتغال یا تحصیل خود می‌توانند از این گنجینه ارزشمند بهره‌مند شوند.

کتابخانه ایثار و شهادت در تهران، خیابان آیت‌الله طالقانی، بعد از ایستگاه مترو، خیابان ملک الشعراء بهار، پلاک 3، ساختمان شماره 2 بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.


ایبنا