بازجویی از مقامات ارشد اسرائیلی به اتهام فساد مالی


1685 بازدید

بازجویی از مقامات ارشد اسرائیلی به اتهام فساد مالی

 پلیس این رژیم بنیامین بن الیعاز را به اتهام دست داشتن در مسائل فساد مالی وهمچنین دریافت رشوه از یک سرمایه دار اسرائیلی برای خریدن یک منزل گران قیمت در شهر اشغالی یافا فراخوانده است. پلیس این رژیم همچنین صدها هزاران دلار را در حساب  شخصی  این صهیونیست در بانک "دیسکونت" در شهر اشغالی قدس بلوکه کرده است.

براساس این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی همچنین تحقیقات جنایی خود را از گابی اشکنازی رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و متهم به سوء‌ استفاده از موقعیت و اختیارات نظامی ‌اش و نیز دست داشتن در موضوع قضیه موسوم به "هارباز" را آغاز خواهد کرد. این بازجویی درحالی است که رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که تحقیاقات جنایی از اشکنازی به عمل نخواهد آمد.

مسئله  هارباز به "بوعاز هارباز" اطلاق می شود که ژنرال "یواف گلانت" را به عنوان رئیس ارتش اشغالگر انتخاب کرد زیرا ادعاهایی مطرح شده که هارباز سندی جعلی را با جزییات استراتژی درباره چگونگی انتخاب  گلانت درست کرده است.

یگان 443 دیروز با"افیحای مندلبلیت" رئیس دفتر نخست وزیر این رژیم در باره قضیه هارباز تحقیق کرده است. افیحای مندلبلیت در زمان آن قضیه در منصب  دادستان نظامی رژیم اسرائیل فعالیت می کرد.

در پایان این گزارش آمده است که انتظار می رود پلیس رژیم صهیونیستی در روزهای آتی نیز با دادستان نظامی سابق رژیم صهیوینستی در باره این موضوع تحقیق کند.


قدسنا