تولید ۱۰۰۰ کتاب الکترونیک در حوزه ادبیات و هنر انقلاب اسلامی در انتشارات سوره مهر


1571 بازدید

تولید ۱۰۰۰ کتاب الکترونیک در حوزه ادبیات و هنر انقلاب اسلامی در انتشارات سوره مهر

امین نادری، مسئول بخش سوره مهر الکترونیک، با اشاره به برنامه‌های این بخش تا پایان سال جاری گفت: از سال 90 ضرورت ورود به نشر دیجیتال برای انتشارات سوره مهر مشخص شد. از همین تاریخ برای رسیدن به مجموعه‌ای از کتاب‌های نشر دیجیتال آغاز شد. در گام نخست چهار مرحله پیش روی ما قرار داشت: محتوا، آماده‌سازی، عرضه آثار، تبلیغ  و بهره‌گیری از  فضای سخت‌افزاری.

وی ادامه داد: انتشارات سوره مهر از این جهت که خود تأمین‌کننده محتوا بود، در گام نخست مشکلی نداشت و برای تأمین دیگر حوزه‌ها با نهادها و مؤسسات مختلف وارد گفت‌وگو شد. در این مسیر از همکاری با نشر آفاق، ژوبین و ... بهره برد که عمده کار آنها آماده‌سازی و برای ما تولید محتوا بود. در سال گذشته تعداد 150 اثر با این فرمت آماده شد. سوره مهر الکترونیک همچنین در سال جاری تعداد 350 عنوان کتاب الکترونیک از آنچه تاکنون منتشر کرده بود را برای بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده و عرضه کرد.

نادری یادآور شد: استقبال از این بخش چه در زمان برپایی نمایشگاه و چه بعد از آن از سوی مخاطبان قابل توجه بود. دلیل آن هم این است که مخاطبان می‌توانند با صرف هزینه کمتری به کتاب‌های مورد علاقه خود دست یابند. در کنار این، کتاب دیجیتال حجمی برای مخاطبان ندارد علاوه براین دسترسی به آن برای همیشه ممکن خواهد بود. کتاب‌هایی مانند «دا»، «پایی که جاماند»، «لشکر خوبان» و... که بیشترین مخاطب را در چند سال اخیر به خود اختصاص داده بودند، با بیشترین استقبال مواجه شدند.

مسئول بخش سوره مهر الکترونیک افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که تا پایان سال جاری تمامی آثار منتشر شده طی این مدت را به صورت الکترونیک تولید و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم. بنا بر برآورد این بخش، سوره مهر الکترونیک تا پایان سال جاری تعداد 1000 عنوان اثر با موضوعات مختلف در حوزه هنر و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با این سیاق عرضه خواهد کرد.


تسنیم