فضای مجازی سرانه مطالعه را کاهش می‌دهد


1437 بازدید

 ایرج ندیمی عصر امروز در جمع کتابداران این شهرستان، کتاب را همراه همیشگی و  معجزه بزرگ ذکر کرد.

وی، اجاره دادن کتاب به جوانان توسط افرادی که دارای کتاب‌های مرجع و پرمحتوا هستند را موجب تشویق و ترغیب افراد به مطالعه دانست.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه کتاب بهترین دوست انسان است، تصریح کرد: دوست ممکن است ما را تنها بگذارد اما کتاب همواره در تمام مراحل زندگی همراه ما است.

وی، گرانی، تبلیغات ناکافی، استفاده از فضای مجازی و ... را از جمله عوامل تاثیرگذار در پایین آمدن سرانه مطالعه در کشور بیان کرد.

ندیمی با تصریح بر اینکه کتاب مخزن‏الأسرار انسان است، یادآور شد: ما با کتاب حرف می‌زنیم و رازگویی می‌کنیم و کتاب زبانی به درازای تاریخ دارد که می‌تواند انسان را از گذشته به حال هدایت کند.

وی، قرآن را بهترین کتاب زندگی خواند و خاطرنشان کرد: قرآن برای تمام بخش‌های زندگی از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... می‌تواند برنامه‌ریزی کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با قدردانی از فعالان عرصه کتاب خاطرنشان کرد: کتاب باید در سبد خانوار قرار گیرد تا سرانه مطالعه ما افزایش یابد.

وی در پایان زندگی کنونی و تکنولوژی‌های روز را در کاهش مطالعه کتاب تاثیرگذار دانست و بیان داشت: دولتمردان می‌توانند، نقش مهمی در افزایش فرهنگ مطالعه داشته باشند.


فارس