تلاش لابی صهیونیستی برای جلوگیری از پخش سریال تاریخی «خیبر»


1646 بازدید

تلاش لابی صهیونیستی برای جلوگیری از پخش سریال تاریخی «خیبر»

محسن العلی تهیه‌کننده سریال تاریخی «خیبر» از فشار لابی‌های صهیونیستی برای ممانعت از پخش آن خبر داد و گفت: لابی صهیونیستی نامه‌های بسیاری را برای اوباما و دولت آمریکا ارسال کرده است تا جلوی پخش این سریال را بگیرند.
  
به گزارش خبرگزاری فارس، سریال تاریخی «خیبر» که این روزها در کشورهای عربی به روی آنتن می‌رود، معرف چهره نفاق و یهود است و جنگ‌های یهودیان و توطئه‌های آنها علیه اسلام در دوران زندگی رسول اکرم(ص) و ایجاد اختلاف توسط آنان بین انصار و مهاجرین را به تصویر کشیده است.
محسن العلی تهیه‌کننده این سریال تاریخی اما در گفت‌وگو با روزنامه الیوم السابع از فشار لابی‌های صهیونیستی برای ممانعت از پخش آن خبر داد.
وی گفت: لابی صهیونیستی نامه‌های بسیاری را برای اوباما و دولت آمریکا ارسال کردند تا جلوی پخش این سریال را بگیرند؛ آنها در این نامه‌ها سریال «خیبر» را متهم به توهین به یهودیت، کمونیسم و اسلام می‌کردند در حالیکه این سخنان اساسا نادرست است.
تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی افزود: این سریال که دارای پیام‌هایی به جهان عرب است، حقیقت جامعه یهودی که عهد و قراردادهای خود را نقض می‌کنند به صورت جزئی و مفصل بیان می‌کند.
وی همچنین اتهام توهین این سریال به اسلام را رد و تاکید کرد: این سریال میزان دشمنی یهودیان علیه اعراب از زمان حضرت موسی(ع) را ارائه کرده است و به خیانت آنها در قراردادهای خود در زمان تشکیل نخستین حکومت اسلامی پرداخته است.
العلی افزود: سریال خیبر یکی از سریال‌های مهم چند سال اخیر در جهان عرب است که ترفندهای صهیونیست‌ها که صدها سال پیش نیز استفاده می‌شده را به تصویر کشیده است.
وی با بیان اینکه از اتهام‌زنی صهیونیست‌ها علیه سریال نگران نیست، تصریح کرد: این سریال تاریخ یهودیان را مفتضح می‌کند و داستان این سریال پیش از این در سال 2007 در تئاتری به نام «یهودی دریفتر» ارائه شده بود که جلوی آن را گرفتند و از زمان حسنی مبارک یهودیان جامعه مصر و مراکز فرهنگی این کشور را در دست دارند.


فارس،