انتشار مجموعه آثار 50 جلدی آیت الله مشکینی(ره)


2203 بازدید

حجت‎الاسلام والمسلمین مهدی مهریزی دبیر نکوداشت آیت‎الله مشکینی(ره) ، در مصاحبه‌ای گفت: آیت الله مشکینی(ره) از شخصیت های برجسته معاصر حوزه و نظام جمهوری اسلامی بودند که خدمات شایانی در بخش های مختلف داشتند.

وی افزود: ایشان دارای تالیفات بسیاری در حوزه احادیث، تفسیر، اخلاق، اصول، فقه و ... بودند و فعالیت های علمی وسیع مانع نشد که از مسئولیت های خطیر انقلابی و اجرایی غافل باشند و همیشه یاری خدوم برای مستضعفین بودند.

دبیر نکوداشت آیت‎الله مشکینی(ره) ادامه داد: فعالیت‎های مرتبط با این همایش از سال 90 آغاز شد؛ البته قرار بود که در اوایل سال قبل برگزار شود، اما به دلیل برخی مباحث بویژه در بخش علمی، به اوایل امسال موکول شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهریزی با اشاره به این که دبیرخانه همایش، سه فعالیت را به صورت موازی به انجام رساند، ابراز داشت: در گام نخست، 25 اثر در بخش مکتوب حاوی آثار ایشان منتشر شد و از آنجایی که بسیاری از کتب ایشان در قطع‎های مختلف منتشر شده، تمام منشورات این عالم فقید در قالب یک دوره 50 جلدی به عنوان مجموعه آثار منتشر شده است.

دبیر نکوداشت آیت الله مشکینی(ره) اضافه کرد: دوره 50 جلدی آثار ایشان در 30 هزار صفحه وزیری شامل مباحث علمی در حوزه های مختلف علمی و دینی منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه گفتارها، سخنرانی‎ها و خطبه‎های ایشان نیز پیاده سازی شده است و در مجلدات خاص و طبقه بندی شده منتشر خواهد شد. همچنین سه شماره خبرنامه نیز در این رابطه به چاپ رسیده و در کنار این فعالیت ها، دو نرم افزار مجموعه آثار و ترجمه قرآن ایشان نیز تولید شده است.

حجت‎الاسلام والمسلمین مهریزی، تفسیر آیت الله مشکینی(ره) را یکی از بهترین تفاسیر معرفی کرد و گفت: این تفسیر با زبان روز و جوان پسند و به شکل هدایتی و اخلاقی نگاشته شده است.


پایگاه حوزه