آیاهند شریک کلیدی رژیم صهیونیستی خواهدشد


1716 بازدید

آیاهند شریک کلیدی رژیم صهیونیستی خواهدشد

بنوشته یک نشریه اقتصادیآمریکایی انتظار میرود سرمایه گذاری رژیم صهیونیستی در هند افزایش پیدا کند.

  بنقل از پایگاه نشریه "اینترنشنال بیزنس تایمز" نیویورک بنیامین نتانیاهو نخست وزیررژیم صهیونیستی روز جمعه گذشته بدون هیچگونه اتلاف وقتی درتماس تلفنی با 'نارندرا مودی' نخست ‌وزیر منتخب هند، پیروزی وی را در انتخابات این کشور تبریک گفت.در این تماس تلفنی طرفین برگسترش همکاری های دوجانبه تاکیدکردند.

این نشریه آمریکایی افزود:انتخابات نارندرا امکان دارد هندرا به متحد جدید درآسیای جنوبی برای تل آوی تبدیل کند. این گزارش مدعیست امکان دارد سرمایه گذاری اسرائیل درهند تحت رهبری نخست وزیر تازه اینکشور که دارای سابقه طولانی درحمایت از اسرائیل است بطور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

بنوشته "بیزینس تایمز"بخشی ازموفقیت"موندی"بخاطرحمایتهای مالی برای تشویق سرمایه گذاری در منطقه گجرات بوده که اسرائیل هم یکی از بزرگترین آنها بوده است. روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"هم نوشت:"مودی"ازمعدود سیاستمداران هندیست که علنا از اسرائیل حمایت و به تل‌آویو سفر کرده است.اسراییل یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجهیزات نظامی به هند است.

"نارندرا مودی"رهبرحزب"بهاراتیا جاناتا"برنده انتخابات اخیرهند شد.انتخاب موندی بسیاری از هندی‌ها، مخصوصا مسلمانان را نگران آینده این کشور کرده است."نارندرامودی"که از سال ۲۰۰۱ سروزیر ایالت گجرات درغرب هند بوده متهم است که درشورش‌های هندوها علیه مسلمانان در سال ۲۰۰۲ که به قتل صدها مسلمان انجامید کاری برای حمایت و حفاظت از مسلمانان انجام نداد.


قدسنا