ابتکار جدید سوره مهر الکترونیک: تولید نرم‌افزار «آه با شین» و «شاه بی‌شین»


1670 بازدید

ابتکار جدید سوره مهر الکترونیک: تولید نرم‌افزار «آه با شین» و «شاه بی‌شین»

  سوهر مهر الکترونیک در سال گذشته اقدام به تولید نسخه دیجیتال تمامی منابع منتشر شده خود کرده بود. در این فاصله تمامی کتاب‌ها که عناوین آن به 300 جلد می‌رسید، در این قالب منتشر و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

سوره مهر الکترونیک در سال جدید قصد دارد که به تولید نرم‌افزار از برخی از منابع خود بپردازد که به منظور استفاده در سیستم عامل اندروید مورد استفاده قرار می‌گیرد. سال گذشته اولین اقدام این بخش از انتشارات سوره مهر به تولید کتاب خاطرات «احمد احمد» اختصاص داشت. برنامه سوره مهر الکترونیک در سال جدید تولید اپلی‌کیشن دو عنوان کتاب «آه با شین» و «شاه بی‌شین» در فاز نخست است. این اپلی‌کیشن با بهره‌گیری از کلیه امکانات چند رسانه‌ای محتوای دیجیتال تهیه شده، حاوی عکس‌ها، کلیپ‌های ویدئویی و متن کامل کتاب است.

دومین رمان بزرگسال محمدکاظم مزینانی بعد از «شاه‌بی‌شین» به نام «آه‌باشین» با موضوع انقلاب است. این رمان اصلاً ربطی به رمان «شاه بی شین» ندارد. «آه با ‌شین» روایت کننده فعالیت یک مبارز انقلابی چپ با فضای فکری کمونیستی است که از دهه 20 شمسی و بدو تولد شخصیت اصلی داستان آغاز می‌شود و تا سال 90 ادامه دارد. در این رمان به نوعی به تناقضات و تفاوت‌های نسلی بین شخصیت اصلی و فرزندش اشاره شده است، این اثر در واقع قسمت دوم یک تریلوژی درباره اوضاع قبل از انقلاب است.

در پشت جلد کتاب «آه باشین» آمده است: نطفه شازده در همین عمارت کاشته شده بود،‌در همین اتاق پنج دری، پای طاقچه‌های گچ‌بری شده و آینه‌کاری، مثل نطفه یک دختر و هفده پسر دیگر، از زن‌های صیغه‌ای و عقدی، آسمان اعیانی عمارت، زن‌هایی با پیراهن حریر عروسی یقه دالور دلبرانه، روی قالیچه‌ای ترکمنی که دو تا غزال از دویست سال پیش میان رج‌های ابریشمی آن گیر افتاده بودند و هر چه می‌دویدند به جایی نمی‌رسیدند.


تسنیم