انتشار جدیدترین روایت‌های آزادگان از اسارت


1702 بازدید

انتشار جدیدترین روایت‌های آزادگان از اسارت

 در مورد جدید‌ترین کارهای این موسسه برای عرضه در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: چند جلد کتاب با قالب داستانی و خاطره در دست چاپ داریم که همگی آن‌ها توسط آزادگان هشت سال دفاع مقدس تهیه و تنظیم شده است. کتاب‌های «تا رهایی»، «زخم عشق» و «هفده سالگیم» از جمله این کتاب‌ها هستند که به حضور فعال آزادگان در حوزه نشر کمک می‌کند.

وی افزود: کتاب «زخم عشق» خاطرات «سرافراز عبداللهی» از آزادگان فعال در حوزه فرهنگی است که برداشتی روایت گونه از اردوگاه کمپ7 است یعنی‌‌ همان اردوگاهی به بین القفسین مشهور شد. کتاب «هفده سالگیم» نیز نوشته «احمد یوسف‌زاده» یکی از‌‌ همان 23 اسیر کم سن و سالی است که برای استفاده تبلیغاتی آنان را به نزد صدام بردند اما به دلیل هوشمندی بالای این رزمندگان تمام نقشه‌های تبلیغاتی آنان با شکست مواجه شد. این کتاب خاطرات آزاده «حسن تاجیک» از بیمارستان‌ها و زندان‌های رژیم بعث است. کتاب «تا رهایی» نیز مجموعه خاطرات آزاده «جواد سفری» است که خودش آن را نوشته است. این کتاب روایت از تولد تا ازادی از اسارت رژیم بعث را عنوان می‌کند.

خوب‌نژاد در ادامه با اشاره به کتاب سرباز کوچک امام گفت: این کتاب که گل سرسبد کتاب‌های دفاع مقدس در حوزه آزادگان بوده است، سال 92 به چاپ رسید و امسال با ویرایش جدید چاپ خواهد شد. در ویرایش جدید بخش‌هایی کوتاه‌تر شده است و ویرایش محتوایی هم انجام پذیرفته است. آنچه که ما سعی داشته‌ایم معرفی کنیم کسی همچون «مهدی طحانیان»، راوی کتاب به عنوان الگوی مقاومت است. چون همگی ما که جریانات اسارت این ازاده سرافراز را می‌دانیم فکر می‌کنیم او استعداد خوبی برای الگوی مقاومت شدن را دارد.


تسنیم