ساخت 3000 واحدمسکونی جدید


1465 بازدید

 ساخت 3000 واحدمسکونی جدید

موشه یعلون در چهار ماه نخست دوره عهده داری وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دستور ساخت سه هزار واحد مستعمراتی جدید در کرانه باختری را صادر کرده است.

بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بنوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص براساس آمارهای وزارت جنگ تصویب ساخت سه هزار واحد مسکونی جدید در شهرکهای کرانه باختری در چهار ماه نخست دوره عهده داری وزارت جنگ از سوی موشه یعلون درحالی است که ایهود بارک وزیر جنگ سابق این رژیم در چهار ماه آخر دوره خود دستور ساخت 6,200 واحد مسکونی را داده بود. این آمار مربوط به دوره ماه مارس تا جولای امسال است.

در این مدت یعلون ساخت 386 واحد در بیت ال، 277 واحد در ایلی زهاو، 290 واحد در هار افراهیم در همسایگی کیدومیم، 550 واحد در تلمون و در مجموع 984 واحد مستعمراتی در دو منطقه در گیوات زیو را تصویب کرده است.

این آمار روز گذشته در حالی از سوی جنبش صلح اکنون (مخالف شهرک سازی در کرانه باختری) منتشر شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر تاکید کرده است که قصد گسترش شهرک سازی را ندارد.

بنوشته هاآرتص با نگاهی به نقشه مشخص می شود که باوجود این ادعا و اعلام کابینه که ساخت و ساز به بلوک های شهرک سازی محدود شده است، برنامه هایی برای تمام شهرک های یهودی نشین از جمله آنهایی که در جاده شماره 60 قرار دارند و آنهایی که از دیوار حائل فاصله دارند، وجود دارد.

شهرک سازی در اراضی اشغالی نقض آشکار قوانین بین الملل است و اصرار به ادامه روند شهرک‌سازی از سوی رژیم صهیونیستی برغم فشارهای بین المللی، بیانگر عدم تبعیت این رژیم از تمامی کنوانسیون‌‌ها و مقررات بین‌المللی است.

صائب عریقات عضو سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) که به تازگی از سمت مذاکره کننده ارشد فلسطین استعفا کرد پیشتر در نشستی با اعضای کمیته سازمان ملل درخصوص بررسی حقوق انکارناپذیر ملت فلسطین با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی به سیاست شهرک سازی در سرزمینهای اشغالی ادامه می دهد گفت: از زمان روی کار آمدن بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) بین سالهای 2009 تا 2012 تعداد واحدهای مسکونی جدید اسراییلی ها به 16 هزار واحد رسیده است که بطور میانگین هر روز یازده واحد ساخته شده است.

عریقات همچنین گفته بود که اگر اسراییل در فرایند صلح جدی است، باید همه فعالیتهای شهرکسازی را متوقف کند. جامعه بین الملل باید اقدام جدی علیه شهرکهای غیرقانونی انجام دهد و اسراییل را مجبور کند که تاوان نقض قطعنامه های سازمان ملل و قوانین بین الملل را بدهد.

براساس گزارش اداره آمار مرکزی رژیم صهیونیستی و گروه ضد شهرک سازی صلح اکنون در حال حاضر 541 هزار شهرک نشین صهیونیست در دهها شهرک غیر قانونی احداث شده از سال 1967 در زمینهای فلسطینیان ساکن هستند که از این تعداد تا پایان سال 2012 بیش از 341 هزار شهرک نشین در کرانه باختری و مابقی یعنی 200 هزار نفر در شرق قدس زندگی می کردند. همچنین حدود 2.3 میلیون فلسطینی در کرانه باختری و 300 هزار نفر نیز در شرق قدس زندگی می کنند.