ثبات پیروزی مقاومت توسط تلویزیون اسرائیل


2217 بازدید

ثبات پیروزی مقاومت توسط تلویزیون اسرائیل

بنقل از پایگاه خبری"فلسطینی های48"، عاموس هرئیل تحلیلگر نظامی در روزنامه عبری زبان هاآرتص، با اشاره به پیروزی مبارزان مقاومت فلسطینی درجنگ اخیر ارتش اسرائیل علیه نوارغزه اظهار داشت: فرار شهرک نشینان صهیونیست از مناطق جنوبی فلسطینی اشغالی که از طریق تلویزیون این رژیم آن را مشاهده کردیم، بزرگترین علامت و دلیل برای اثبات این ادعا که جنبش حماس و مقاومت فلسطینی در جنگ اخیر غزه پیروز شده است.

وی افزود که مقاومت برای اثبات پیروزی خود مترصد انتشار تصاویر فرار صهیونیست ها از رسانه های عبری بوده است، که تلویزیون این رژیم با انتشار این تصاویر این خواسته و هدف مقاومت را محقق ساخت.

این تحلیلگرصهیونیست افزود که بعد از ترور رهبران حماس، این جنبش به دنبال دلیلی برای اثبات پیروزی خود در این جنگ بوده است، به همین دلیل شلیک بمب و موشکهای خود به مناطق صهیونیست نشین در جنوب اراضی اشغالی را افزایش داده، وباعث فراری دادن شهرک نشینان صهیونیست شده است. بعد از این اتفاق حکومت نتانیاهو تصاویر فرار دسته جمعی صهیونیست ها را پخش کرد و با اینکار  تصاویر پیروزی حماس را منتشر کرد.

روزنامه هاآرتص بنقل از یک مقام صهیونیست درارتش اسرائیل نوشت: حکومت این رژیم علاوه برناتوانی در متوقف کردن وهمچنین مقابله با حملات تلافی جویانه  مبارزان مقاومت، به کسانی که از جنوب اراضی اشغالی مهاجرت می کند نیز کمک مالی می کند.

این فرمانده اسرائیلی ضمن ابراز تاسف از پخش صحنه های صدای گریه و فریاد شهرک نشینان صهیونیست در هنگام فرار از شهرک های خود گفت، این صحنه ها باعث قدرتمند شدن مقاومت و تضعیف اسرائیل شده است.

وی خاطرنشان کرد که برخی افراد در تحقق و ثبت این پیروزی یعنی فرار یهودیان از "النقب" برای مقاومت سهیم بودند. وی افزود: مقامات محلی شهرک های صهیونیستی با اظهارات خود و تشویق اسرائیلی ها به تظاهرات مقابل  منزل نتانیاهو، در این  پیروزی با حماس شریک بودند.

این مقام نظامی صهیونیست معتقد است که برگزاری این تظاهرات نقاط ضعف این رژیم را به جنبش حماس نشان داد، از این رو این جنبش حملات موشکی خود به مناطقی که شهرک نشینان تهدید به ترک آن کرده بودند، را تشدید بخشید.

روزنامه های رژیم صهیسونیستی امروز دوشنبه در عناوین اصلی خود با اشاره به این موضوع نوشتند: ساکنان شهرک های همجوار غزه به دلیل افزایش شلیک بمب و موشک های مقاومت، محل سکونت خود را ترک کردند.


قدسنا