رژیم صهیونیستی باردیگر تسلیم خواسته ی اسرا شد


1652 بازدید

رژیم صهیونیستی باردیگر تسلیم خواسته ی اسرا شد

این چندمین بار است که اسرای فلسطینی با اعتصاب غذای خود رژیم صهیونیستی را مجبور به تن دادن به خواسته هایشان می کنند

بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بنقل از پایگاه اینترنتی الرساله نت، "جواد بولوس" رئیس اتحادیه حقوقی انجمن حمایت از اسرای فلسطینی گفت که ابو ماریا اسیر فلسطینی ساکن الخلیل که از اکتبر 2012 در بازداشت به سر می برد موفق شد رژیم صهیونیستی را تسلیم خواسته های خود کند. وی در ازای موافقت اسراییل با خواسته هایش از جمله آزادی، ملاقات با اعضای  و ، نوشتن نامه قبل از آزادی اش به اعتصاب عذای 83 روزه خود در زندان رژیم صهیونیستی پایان داد. وی بدلیل وخامت حالش در نتیجه این اعتصاب غذای طولانی مدت در بیمارستان ولفسون بستری بود. قرار است وی به زندان عوفر بازگردانده شود و دوره قبل از آزادی اش را در آنجا سپری کند.

بولوس همچنین گفت که الفاسیسی اسیر اعتصاب کننده غذا در زندان رژیم صهیونیستی که از نوامبر سال 2012 در بازداشت به سر می برد در ماه آگوست امسال آزاد می شود. بولوس گفت که تصمیم برای آزادی بنا به درخواست وی از دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای آزادی الفاسیسی در تاریخ مذکور صورت گرفته است. الفاسیسی در اعتراض به بازداشت اداری و بدون اتهامش به مدت 70 روز دست به اعتصاب غذا زده بود.

پیشتر نیز چندین اسیرفلسطینی اعتصاب کننده غذا دربند زندانهای رژیم صهیونیستی توانستند با اعتصاب غذای طولانی مدت خود پیروزی بزرگی بر دژخیمان اسرائیلی به دست آورند و این رژیم را مجبور به پایان دادن به رفتارهای ظالمانه و غیر انسانی خود کنند.

این چندمین بار است که اسرای فلسطینی با اعتصاب غذای خود رژیم صهیونیستی را مجبور به تن دادن به خواسته هایشان می کنند. آخرین مورد نیز خانواده عبدالماجد خضیرات  اسیر فلسطینی 46 ساله در زندان رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی تایید کردند که خضیرات اعتصاب غذای خود در زندان رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است. آنها گفتند که مقامات صهیونیست موافقت کردند که در ازای توقف اعتصاب غذا دوره اسارت هشت ساله عبدالماجد را کم کنند.

خانواده عبدالماجد گفتند بعد از آنکه مسئولین پرونده نظامی اسراییل موافقت کردند که عبدالماجد تا قبل از آزادی اش تنها دوازده ماه دیگر در اسارت باشد، عبدالماجد نیز دست از اعتصاب غذای خود برداشت.

این اسیر فلسطینی از پانزدهم ژانویه امسال (2014) در اعتراض به بازداشت مجدد خود دست به اعتصاب غذای نامحدود زده بود. وی براساس طرح تبادل اسرا قانون وفاداری با آزادگان از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شده بود.

انجمن حمایت از اسرای فلسطینی پیشتر در گزارش خود اعلام کرد که در حال حاضر دوازده اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی در اعتراض به بازداشت اداری و بدون اتهامشان در اعتصاب غذا به سر می برند که از آن جمله می توان به اکرم الفاسیسی، وحید ابو ماریا و معمر بنات اشاره کرد.
این اسرای اعتصاب کننده غذا در شرایط بدی به سر می برند و از بیمارهای مختلف رنج می برند.

بازداشت اداری نوعی حبس بدون محاکمه و اتهام است که به رژیم صهیونیستی اجازه می‌ دهد زندانیان فلسطینی را بیش از شش ماه در بازداشت نگه دارند. دستور بازداشت را می‌توان تا مدت نامحدودی تمدید کرد.

تاکنون چندین اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری شان دست به اعتصاب غذا زدند. برخی از اسرا نیز چندین ماه در اعتصاب غذا به سر می بردند و چند نفر نیز سرانحام از این طریق رژیم صهیونیستی را مجبور به پذیرش خواسته هایشان کردند.

اعتصاب غذای طولانی مدت به روشی برای اسرای فلسطینی برای تحقق خواسته هایشان تبدیل شده است. این اعتصاب غذای طولانی مدت توجه جوامع بین الملل  را به خود جلب کرده است و رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد بین المللی قرار داده است.


قدسنا