هزاران جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس به کتابخانه آستان قدس رضوی افزوده شد


1688 بازدید

هزاران جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس به کتابخانه آستان قدس رضوی افزوده شد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، رئیس این سازمان گفت: «با خرید 1800 عنوان کتاب در 3500 نسخه، از چهارمین نمایشگاه ملّی دفاع مقدّس در تهران، بر غنای منابع کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی افزوده شد؛ این کتاب‌ها به منظور غنای منابع مخزن اصلی و کتابخانه‌های تخصصی ادبیات و تاریخ این سازمان، خریداری شده است».

 محمدهادی زاهدی با بیان این که این نمایشگاه به همّت سپاه محمدرسول‌الله(صلی الله علیه و آله)، بسیج سپاه و ستاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدّس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در محل مصلّای تهران برگزار شد، حضور چشمگیر ناشران حوزه دفاع مقدّس را در خور توجه دانست.

 وی تخصصی بودن کتاب‌ها و حضور گسترده اداره‌های کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدّس استان‌ها را از مهم‌ترین ویژگی این نمایشگاه برشمرد و اظهار داشت: «این نمایشگاه، هر سال در یک استان برگزار می‌شود که امسال، 120 ناشر با 6 هزار عنوان کتاب تخصصی در این نمایشگاه حضور داشتند و در این میان، حضور استان‌های درگیر جنگ تحمیلی، مانند خوزستان، کردستان، ایلام، آذربایجان و ...، چشمگیرتر بود».

 زاهدی با تأکید بر این که 1800 عنوان کتاب، برابر با 3500 نسخه توسط این مرکز خریداری شده است، گفت: «این کتاب‌ها، پس از طی مراحل ثبت و فهرست‌نویسی، جهت بهره‌برداری پژوهشگران و مراجعان، در مخزن اصلی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و همچنین کتابخانه‌های تخصصی ادبیات و تاریخ، قرار خواهند گرفت».

 گفتنی است که سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با 28 هزار و 800 متر مربع فضای مطالعاتی و پژوهشی و با در اختیار داشتن 10 کتابخانه تخصصی، 38 کتابخانه وابسته در سراسر کشور و یک کتابخانه در کشور هندوستان، از قطب‌های فرهنگی منطقه به شمار می‌آید


رسا