اطلاعیه‌‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وسخنان فرمانده نیروی هوایی درباره‌ کشف کودتای نافرجام نوژه


5194 بازدید

اطلاعیه‌‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وسخنان  فرمانده نیروی هوایی درباره‌ کشف کودتای نافرجام نوژه

                       «بسم‌الله الرحمن الرحیم

                      إن یَنصُرکُمُ الله فَلا غالِبَ لَکُم»

                   «اگر خدایتان نصرت دهد هیچکس را قدرت غلبه بر شما نیست»[1]

«من اطمینان می‌دهم این ملت آسیب‌پذیر نیست»   امام خمینی خطاب به شورای فرماندهی سپاه پاسداران

«بشارت‌های نصرت‌آفرین الهی که یکی پس از دیگری در انقلاب ما عینیت می‌یابد سند مرگ و روسایی دشمنان انقلاب اسلامی ما و توطئه‌گران شرق و غرب و صهیونیسم بین‌الملل بوده و هست و خواهد بود، ملت با ایمان و متحد و یک‌پارچه‌ی ما، تا به هنگامی که در مسیر رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی گام بر می‌دارند و تا زمانی که در راه وصول به الله در جستجوی شربت شهادتند، یاری همه جانبه‌ی الله را همه روزه در ا نقلاب الهی خویش لمس خواهد  نمود؛ زیرا که خداوند می‌فرماید یاری نمودن مؤمنان بر عهده‌ی من است «و کان حقاً عینا نصرالمؤمنین.» دشمنان انقلاب اسلامی ما هرگز در تحلیل‌های کفر‌آمیزشان نخواهند فهمید که چگونه قطب عالم امکان حضرت ولی‌ عصر این انقلاب را زیر نظر داشته و یاری مداوم می‌فرمایند. آمریکای جهانخوار به یاری مترسک بی‌آبروی خویش، صدام مزدور و به سردمداری اسرائیل جنایتکار و پلید متجاوز، صدها میلیون پول خرج می‌نماید و عناصر معلوم‌‌الحال و سست عنصر و خائن را با خیال‌پردازی‌های دروغین به گونه‌ای فریب می‌دهد و آن چنان قدرت اهریمنی و پوچ خود را برای اجرای توطئه، بزرگ جلوه می‌دهد که این عناصر بی‌ایمان  تصور نمایند که پیروزی این توطئه حتمی است؛ بنابراین بر خلاف بدیهی‌ترین اصول عقلی در حالی که از هر طرف خود را در محاصره‌ی پرسنل با ایمان ارتش جمهوری اسلامی می‌بینند، دست به توطئه علیه انقلاب از مدت‌ها قبل می‌زنند. عناصر مزدور و کر و کور بیگانه، شکوه و عظمت انقلاب اسلامی، هشیاری و ایمان مردم مسلمان و پرسنل آگاه ارتش جمهوری اسلامی و برادران سپاه پاسدار را نایده گرفتند و گور خویش را در توطئه‌ی نافرجام خود می‌کنند. آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ما چاره‌ای جز پناه بردن به نوکران گذشته‌ی خویش که دشمنان همیشگی مردم ما بوده‌اند نداشته‌اند و از جمله پسر خواهر خسرو داد خائن و معدوم می‌باشد که هم اکنون در دست نیروهای انقلاب اسلامی گرفتار آمده است. ما ضمن تجلیل از شهادت‌‌ها و رشادت‌ ها و کوشش‌های خستگی ناپذیر پرسنل با ایمان نیروی هوایی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهادت برادر استوار یکم هوایی محمد اسماعیل قربانی اصل از گروه ضربت قصر فیروزه را به  برادران جان بر کف و مشتاق شهادت خود در نیروی هوایی و ارتش تبریک گفته و نیز مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر یاران همیشگی‌‌مان،‌برادران کمیته را ارج نهاده و از خداوندمتعال افتخار سربازی امام زمان را برای همگان آرزومندیم.

هم اکنون ستاد مشترکی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی تشکیل و تعقیب و دستیگری توطئه‌گران ادامه دارد. از امت مسلمان ایران تقاضا می‌کنیم که به مجرد دیدن عناصر مشکوک با تلفن 230008 تماس گرفته و ما را یاری نمایند.

  «روابط عمومی ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»

سرلشگر امیر بهمن باقری فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش  در شب جمعه 19/4/1359 درسیمای جمهوری اسلامی ایران سخنان خود را در باره خنثی کردن توطئه کودتا به شرح ذیل بیان داشت:

                          «بسم‌الله الرحمن الرحیم»

در رابطه با توطئه‌ای که به کلیات آن اشاره رفت بایستی بگویم که در حدود یک ماه پیش ما به شواهدی برخورد کردیم که آمریکا درصدد توطئه‌ای علیه انقلاب اسلامی ایران برآمده بود. از یک ماه پیش توانستیم جریان را پیگیری بکنیم، عوامل توطئه‌ را دقیقأ شناسایی بکنیم و نقشه‌ی خائنانه‌ی آن‌ها را نقش بر آب بکنیم.

در رابطه با کشف این توطئه، کلیه‌ی پرسنل مؤمن، پرسنلی که عاشق این انقلاب هستند پرسنلی که این انقلاب تجسم آمال و آرزوهای آن‌هاست،  توانستند مثل یک عامل اطلاعاتی فوق‌العاده دقیق،  این عوامل را شناسایی و تعقیب بکنند و نقشه‌ی خائنانه‌ی آن‌ها را دقیقاً فاش بکنند و اما طرح کلی این توطئه. در این توطئه ‌آمریکا دست در دست اسرائیل ، با کمک عراق قرار گذاشته بودند که با خریداری تعدادی از پرسنل مزدور این نیرو که متأسفانه باید گفت  که هنوز لباس شریف سربازی را به تن داشتند،  دست به توطئه بزند و نقشه را این طور پیاده بکند که توسط  این پرسنل و توسط تعدادی خائن و مزدور دیگر از سایر یگان‌ها، پایگاه سوم هوایی حر را تصرف بکنند و پس از تسخیر آن جا، بختیار این مزور کثیف این پایگاه را ستاد علمیاتی خودش اعلام بکندو خلبانان مزدور خریداری شده،‌پرواز بکنند و مراکز حساس تهران و قم را بمباران کنند و جای بسی شگفتی است که این‌ها چقدر دشمنی با مدرسه‌ی فیضیه دارند، چرا؟ چون مدرسه‌ی فیضیه هم یکی از هدف‌های آن‌ها بود که باید بمباران می‌شد. بیت امام باید بمباران می‌شد، نخست‌وزیری و  مقر ریاست جمهور باید بمباران می‌شد، این‌ها پس از بمباران کردن هدف‌های خودشان،‌ همان طور که جناب بنی‌صدر اشاره فرمودند با در دست گرفتن رادیو و تلویزیون، حکومت موقت یا حکومت شورایی خودشان را اعلام می‌کردند و هر مقاومتی را بشدت سرکوب میکردند و بعد هم مملکت را به دست آمریکا و مزدوران جنایتکارش همچون بختیار قرار می‌دادند. در این رابطه، این‌هاحتی سلاح‌های پیشرفته وارد  کرده بودند و این اسلحه‌ها را در اختیار این پرسنل مزدور قرار داده بودند که خوشبختانه توطئه نقش بر آب شد، تعداد کثیری از این پرسنل دستیگر شدند و در بازجویی‌های مقدماتی اقرار کردند و به جزئیات نقشه هم اقرار کردند و بازجویی ادامه دارد و مطالب بیشتری آشکار می‌شود و در چند روز آینده جزئیات این توطئه‌ی خائنانه، کلاً کشف خواهد شد و به امید پروردگار همه‌شان دستگیر خواهند شد. من می‌توانم این خاطر جمعی را به هموطنان عزیز بدهم که آمریکا هر چقدر تلاش می‌خواهد بکند، اسرائیل هر چقدر که توطئه می‌خواهد بریزد، عراق هر طوری که می‌خواهد ناجوانمردانه رفتار بکند، ولی یک چیزی را مطمئن باشند که هیچ وقت پیروز نخواهند شد و همیشه در هر فعالیتی ضربه خواهند خورد و شکست خواهند خورد. من مطالبم را به همین جا خاتمه می‌دهم. جزئیات این توطئه در آینده پس از این که مطالب دقیقاً روشن شد در اختیار هموطنان عزیز حتماً قرار خواهد گرفت.

1.سوره‌ی آل عمران، آیه‌ی 16.


کتاب کودتای نوژه ، موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی چاپ چهارم صفحه 333 تا 336