نسخه چاپیارسال به دوستان سردار حسام خاطرات فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(ع) را مکتوب می‌کند


1566 بازدید

نسخه چاپیارسال به دوستان سردار حسام خاطرات فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(ع) را مکتوب می‌کند

سردار حمید حسام، نویسنده ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره تازه‌ترین اثر در دست نگارش خود، بیان داشت: کتابی درباره یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس در دست نگارش دارم که به زودی منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: مضمون این کتاب به جانباز 70 درصد سردار «میرزا محمد سلگی» که اهل شهرستان نهاوند است، اختصاص دارد؛ وی طی 7 سال فرماندهی گردانی را تحت عنوان گردان حضرت ابوالفضل به عهده داشته است.

سردار حسام ادامه داد: سردار سلگی، در طول جنگ تحمیلی، 5 بار مجروح می‌شود و نهایتاً در سال 66 از ناحیه هر دو پا قطع عضو شده و بعد از آن 9 ماه برای درمان به آلمان اعزام می‌شود و با پای مصنوعی به جبهه حق علیه باطل برگشته و باز به عنوان رئیس ستاد لشگر 32 انصارالحسین همدان در عملیات مرصاد، هدایت گردان‌ها را در مواجه با منافقین با توجه به دو پای قطع شده بر عهده می‌گیرد.

وی افزود: اکنون در حال نگارش آخرین فصل این کتاب هستم به گونه‌ای که تاکنون 600 صفحه از این کتاب را نوشته‌ام اما هنوز برای انتشار آن با هیچ ناشری صحبت نکرده‌‌ام.

سردار حسام بیان کرد: این کتاب 140 ساعت مصاحبه با جانباز سردار سلگی و 35 ساعت گفت‌وگو با همرزمان و خانواده این جانباز است.

بر اساس این گزارش، سردار حسام متولد 1340 استان همدان فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات از دانشگاه تهران و جانباز 40 درصد هشت سال دفاع مقدس است که تاکنون 14 اثر را در حوزه دفاع مقدس، خاطرات شفاهی و داستان کوتاه با عناوینی نظیر «غواص‌ها بوی نعناء می‌دهند»، «راز نگین سرخ» و «دهلیز انتظار» نوشته و روانه بازار نشر کرده است.


فارس