اسناد لانه جاسوسی آمریکا کتابشناسی می شود


9058 بازدید

اسناد لانه جاسوسی آمریکا کتابشناسی می شود

مصاحبه با معاون وزیر آموزش و پرورش

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از راهبردهای این وزاتخانه برای انتشار اسناد لانه جاسوسی در کتاب های درسی سخن گفت و اعلام کرد این اسناد برای دانش آموزان کتاب شناسی می شود.

 حجت الاسلام «محی الدین بهرام محمدیان» درحاشیه راهپیمایی 13 آبان مقابل لانه جاسوسی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: از دیروز که رهبر معظم انقلاب از ضرورت انتشار اسناد لانه جاسوسی سخن گفتند، با دوستان دست اندرکاران تالیف کتاب ها و مجلات رشد، این موضوع را مطرح کردم و نظرات مختلفی ارائه شد.

وی افزود: یکی از پیشنهادها، «کتابشناسی» است که به عنوان یک راهکار در این جلسه مطرح شد تا کتاب های مربوط به اسناد لانه جاسوسی آمریکا را به صورت طبقه بندی شده و متناسب با پایه های تحصیلی دانش آموزان و رشته های آنها معرفی کنیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: پیشنهاد دیگر به عنوان طرح موضوع در کتاب های درسی مانند تاریخ بود تا به این اسناد نیز توجه شود.

محمدیان تجهیز کتابخانه های مدارس به 70 جلد از کتاب های اسناد لانه جاسوسی را از دیگر پیشنهادهای مطرح شده در جلسه دیروز اعلام کرد و گفت: این روش نیز راهی است تا دانش آموزان به اسناد لانه جاسوسی دسترسی داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: تلاش داریم در جلسه هایی با حضور کارشناسان، ابعاد مختلف این موضوع را بررسی و راهبردی جدید برای دشمن شناسی ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار با هزاران دانش آموز و دانشجو، از ضرورت انتشار و ترویج اسناد لانه جاسوسی آمریکا در مدارس و دانشگاه ها سخن گفتند و افزودند: این مدارک که به هنگام تسخیر لانه جاسوسی، به صورت کاغذهای خُرد شده درآمده بودند و با تلاش و زحمت جوانان انقلابی، جمع آوری و بازسازی شدند، عمق توطئه ها و دشمنی آمریکا بر ضد ملت ایران را نشان می دهند.

ایشان به تدوین حدود 70 جلد کتاب از مدارک بدست آمده از سفارت آمریکا اشاره کردند و با انتقاد از بی توجهی به این کتاب های مهم و ارزشمند در مدارس و دانشگاه ها، گفتند: چرا هیچ نشانی از این کتاب ها در مجموعه دروس مدارس و دانشگاه ها نیست؟

رهبر معظم انقلاب در حالی بر لزوم پیگیری این موضوع از جانب وزیر جدید آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید داشتند که سال گذشته نیز به جوانان سفارش کردند اسناد درس آموزِ لانه جاسوسی را بخوانند و تاکید کردند: دانشجویانی که سفارت را تسخیر کردند و فهمیدند اینجا لانه جاسوسی است، با زحمت زیاد این اسناد را که سعی کرده بودند در کاغذخردکن‌ها آنها را خرد کنند، به هم چسباندند و با زحمت زیاد منتشر کردند.

 


ایرنا