هویدا کدخدای بهائیان


3612 بازدید

هویدا کدخدای بهائیان


درباره : فعالیت بهائیان شیراز1

به : 321 تاریخ 11/3/47

از : 7 ه شماره : 6946 / ه



ساعت 216 بعدازظهر مورخه 7/3/47 کمیسیون نشر نفحات‏اللّه‏ در محفل شماره 4 واقع در تکیه نواب منزل اسداللّه‏ قدسیان‏زاده تشکیل گردید. عباس اقدسى که سخنران کمیسیون بود اظهار داشت جناب آقاى اسداللّه‏ علم وزیر دربار سلطنتى به ما لطف زیادى نموده‏اند مخصوصا جناب آقاى امیرعباس هویدا (بهائى و بهائى‏زاده) انشاءاللّه‏ هر دو نفر کدخداى کوچک بهائیان مى‏باشند گزارشاتى از فعالیت‏هاى خود به بیت‏العدل اعظم الهى مرجع بهائیان مى‏دهند. حضرت

بهاءاللّه‏ مى‏فرماید (عن قال‏اللّه‏ عن تصرف فیها) دولت اسرائیل در جنگ سال 46 و 47 قهرمان جهان شناخته شده ما جامعه بهائیت فعالیت این قوم عزیز یهود را ستایش مى‏کنیم. ما خیلى خوشحالیم که قانونى براى احباى ایران طرح مى‏نمایند پیشرفت و ترقى ما بهائیان این است که در هر اداره ایران و تمام وزارت‏خانه‏ها یک جاسوس داریم و هفته‏اى یک بار که طرحهاى تهیه شده وسیله دولت که به عرض شاهنشاه آریامهر مى‏رسد گزارشاتى در زمینه طرح به محفل‏هاى روحانى بهائى مى‏رسد. مثلاً در لجنه پیمان کار کادر بهائیان ایران هر روز گزارش خود را در زمینه ارتش ایران در اینکه چگونه اسلحه به ایران وارد مى‏شود چگونه چتربازان را آموزش مى‏دهند به محفل روحانى بهائیان تسلیم مى‏نمایند. از طریق ساواک تهران و نیز ساواکهایى که منابع شایسته اى دارند تحقیقات بیشترى معمول گردد تا تکمیل خبر اقدامى ندارد.







1ـ این گزارش نشانگر نفوذ عمیق بهائیان در رژیم شاه و وابستگى نخست‏وزیر و هیئت دولت به این فرقه جاسوسى است. در این سند وابستگى بهائیان به اسرائیل نیز مشهود است.