جرایم جنگی جدید رژیم صهیونیستی


1614 بازدید

 دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی اعلام کرد که کشتن دو نوجوان فلسطینی در جریان تظاهرات ماه گذشته میلادی در کرانه باختری، جزو جرایم جنگی اسرائیل محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که «محمد ابو طاهر» 16 ساله و «ندیم نوارة» 17 ساله، به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در تاریخ 15 مه در جریان تظاهراتی کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که نیروهایش تنها گلوله پلاستیکی شلیک می‌کردند، اما منابع پزشکی فلسطین استفاده از گلوله واقعی را تایید کرده‌اند.

تصاویر دوربین‌های امنیتی در اراضی اشغالی کرانه باختری نشان می‌دهد که این دو نوجوان در مکان‌های مختلفی هدف شلیک گلوله قرار می‌گیرند و این در حالی است که هیچ تهدیدی علیه نیروهای اسرائیلی محسوب نمی‌شدند.

در بیانیه دیده‌بان حقوق بشر آمده است: «قتل عمدی غیرنظامیان توسط نیروهای امنیتی اسرائیل به عنوان بخشی از اشغال، یک جنایت جنگی است.»

سارا ویتسون، مدیر دیده‌بان حقوق بشر در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در ادامه گفت: «ارتش اسرائیل مدعی است که در تاریخ 15 مه از مهمات واقعی استفاده نکرده است، اما این اظهارات با واقعیت تطابق ندارد. اسرائیل باید عاملان شلیک به نوجوانان فلسطینی و هر فرمانده‌ای که دستور استفاده از مهمات واقعی را داده است، تحت پیگرد قرار دهد.»

ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که در این خصوص تحقیقات انجام می‌دهد، اما موشه یعالون، وزیر جنگ این رژیم تاکید دارد که تصاویر دوربین‌های امنیتی «ساختگی» است. با این حال دیده‌بان حقوق بشر که این تصاویر را بازبینی کرده است، این ادعا را نمی‌پذیرد.

در گزارش دیده‌بان حقوق بشر آمده است:‌ «کشتن کودکان جرایم جنگی آشکار است و در جریان تظاهرات 15 مه افرادی که سعی داشتند به این نوجوانان کمک کنند نیز هدف شلیک گلوله نیروهای اسرائیلی قرار گرفتند.»


ایسنا