کتابی درباره «شهید غلامرضا رضایی»


2566 بازدید

کتابی درباره «شهید غلامرضا رضایی»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نوید شاهد، کتاب «شهید غلامرضا رضایی» شماره بیست و سه از سری مجموعه کتاب های «یادگاران» است که به خاطرات خانواده، دوستان و همرزمان این شهید اختصاص دارد.

 کتاب «شهید غلامرضا رضایی»، به قلم «سمانه زالی» نوشته و از سوی انتشارات «روایت فتح» منتشر شده است، همچنین این اثر دربردارنده یکصد خاطره از شهیدغلامرضا رضایی بر اساس 800 برگ مصاحبه با همرزمان، خانواده و دوستان این شهید بوده است.

 شهیدغلامرضا رضایی در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تک تیرانداز بود و در طول دوران حضور در جبهه سه بار مجروح شد، وی آخرین بار در عملیات والفجر 8 دچار عارضه شیمیایی و در مرداد سال 1379 به شهادت رسید.

 در خاطره ای از این کتاب می خوانیم: «بسیجی بود، اوایل چفیه می انداخت و شلوار گشاد می پوشید.کمی که گذشت تیپش را عوض کرد. می گفت بچه ها این طور نمی پذیرند. کت شلواری شد. اتو کرده و تر و تمیز. وضو می گرفت، حوله اش را از توی کیفش در می آورد، صورتش را خشک می کرد، موهایش را شانه می کرد، عطر می زد می رفت سر کلاس».

 انتشارات «روایت فتح» کتاب «یادگاران23؛ غلامرضا رضایی» را در 112صفحه، در قطع پالتویی و با قیمت 4000 تومان منتشر و به مخاطبان این عرصه، ارائه کرده است.


رسا