پخش برنامه اندیشه سیاسی «ملا محمد مهدی نراقی» از رادیو کتاب


2358 بازدید

پخش برنامه اندیشه سیاسی «ملا محمد مهدی نراقی» از رادیو کتاب

سید محمود سبحانیان، مدیر طرح و برنامه‌ریزی رادیو کتاب گفت: بررسی اندیشه سیاسی «ملا محمد مهدی نراقی» از روز یکشنبه(31 شهریور ماه) در روز‌های فرد از ساعت 21 به مدت 30 دقیقه از رادیو کتاب پخش می‌شود./
سبحانیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایرانی(ایبنا)، با بیان این‌که این کتاب‌ها به صورت فایل صوتی و شنیداری در حوزه کتابخوانی از طریق رادیو کتاب پخش می‌شود، اظهار کرد: این باکس شنیداری در قالب هفت برنامه از رادیو کتاب پخش خواهد شد و شامل کتاب‌های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه است.

وی درباره انتخاب و معرفی کتاب و تولید برنامه در رادیو کتاب و برنامه اندیشه سیاسی «ملا محمد مهدی نراقی» گفت: انتخاب آثار و تولید برنامه در رادیو کتاب بر اساس شعار امسال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی است و تمرکز تعیین کتاب در این برنامه به صورت محوری بر روی علمایی است که اندیشه‌های آن‌ها مورد توجه جامعه باشند.

مدیر طرح و برنامه رادیو کتاب با بیان این‌که اندیشه‌های سیاسی در رادیو کتاب مطرح می‌شود که دارای اقبال و بازخورد عمومی در جامعه باشد، عنوان کرد: رادیو کتاب اکنون تمرکزی بر تعداد مخاطبان و میزان استقبال از برنامه‌ها ندارد و جامعه هدفش، بیشتر شنوندگان تخصصی است و این رادیو باید بعد از گذراندن دوران گذار مخاطبان خود را تعیین کند.

سبحانیان با بیان این‌که برنامه «مسابقه کتابداران» از جمله برنامه‌های مورد توجه رادیو کتاب در میان انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی است، گفت: این برنامه با وجود داشتن وبلاگ اختصاصی در انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی که به صورت اینترنتی پخش می‌شود، مخاطبان زیادی در میان کتابداران دارد.

وی درباره زمان پخش این برنامه اظهار کرد: برنامه مسابقه کتابداران جمعه‌ها ساعت 17و 30 دقیقه از رادیو کتاب پخش می‌شود که با داشتن هزار عضو تخصصی در وبلاگ‌ و انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی جامعه مخاطب تخصصی را تغذیه می‌کند.

مدیر طرح و برنامه رادیو کتاب با اشاره به پخش برنامه با کتابداران از رادیو کتاب که دوشنبه‌ها و جمعه‌‌ها از ساعت 9 تا 9 و30 دقیقه پخش می‌شد، گفت: برنامه با کتابداران با حضور کارشناسان انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی و بحث‌های مرتبط با کتاب، کتابخانه‌ها و کتابداری دنبال می‌شود.


ایبنا